این کمیسیون صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارد (2)


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)چهارصد و سی و یک مرکز اخذ رای به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود اعلام شده است. مراکزی که مسدود اعلام شده اکثرا مکان هایی است که احتمال می رود اشرف غنی در آن مراکز رای کمتری داشته باشد. مراکز...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)چهارصد و سی و یک مرکز اخذ رای به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود اعلام شده است. مراکزی که مسدود اعلام شده اکثرا مکان هایی است که احتمال می رود اشرف غنی در آن مراکز رای کمتری داشته باشد.
مراکز اخذ رای مسدود شامل: 31 مرکز در بادغیس، 29 مرکز در بدخشان، 89 مرکز در بلخ، 12 مرکز در بغلان، 14 مرکز در تخار، 7 مرکز در جوزجان، 11 مرکز در سرپل، 20 مرکز در سمنگان، 66 مرکز در غور، 46 مرکز در فاریاب، 11 مرکز در فراه، 3 مرکز در کاپیسا، 7 مرکز در قندوز، 5 مرکز در قندهار، 20 مرکز در نورستان، 29 مرکز در هرات، و 31 مرکز در وردک می باشد.

پراکندگی مراکز مسدود شده بیشتر در ولایت‌های شمالی و یک ولایت در مرکز همچنین تعداد کمی در غرب کشور متمرکز است. دیده می شود که وضعیت امنیتی این ولایت‌ها در مقایسه با برخی مناطق دیگر که مخالفان مسلح دولت در آن حضور دارند بطور نسبی بهتر است.
گفته می‌شود؛ در این ولایت‌ها که بیشترین مراکز مسدود شده را دارند، تیم «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی از آرای کمتری برخوردار است.

یکی از زمینه های تقلب در انتخابات همین موضوع است که به مراکزی اهمیت داده شود که رای تیم دولت ساز در آن بیشتر بوده و یا زمینه تقلب در آن مراکز بیشتر وجود دارد.
به همین نسبت، از چندی قبل زمینه ناامن سازی برخی مناطق روی دست گرفته شده و اینک به نتیجه رسیده که اکثر مناطق ناامن امن شده و مناطق کاملا امن به مکان های ناامن بدل شده است.
اینجا است که خیلی ها جواب سوال هایی را که مدت ها است ذهن شان را بخود مشغول کرده پاسخ می گیرند که چرا در برخی مناطق، دولت و فرماندهی نیروهای امنیتی پشتیبانی نمی فرستادند و می گذاشتند آن مناطق سقوط کرده و کاملا ناامن شود و در عوض، برخی مناطق دیگر تلاش شبانه روزی برای امنیت آنها وجود داشته است!

در این میان در ولایاتی که اکثر مناطق آن به دست طالبان است و دولت هیچ تسلطی بر آن مناطق ندارد، بنام مناطق امن ذکر شده و مراکز رای گیری در آن مناطق دایر و باز اعلام شده است.
چگونه ممکن است در ولسوالی هایی که دولت بر آنها تسلط ندارد، مراکز رای دهی انتخابات دایر باشد و امنیت در آنجا براقرار باشد؟
جالب است که جزییات این مراکز هنوز در اختیار هیچ جریانی قرار نگرفته است. مثلا اعلام شده در فلان ولایت اینقدر مرکز به دلیل تهدیدات امنیتی بسته است، ولی کسی جزییات نداده و اعلام نکرده است که این مراکز مسدود کدام ها است و آیا واقعا به دلیل تهدیدات امنیتی آن مراکز بسته است یا دلیل دیگری دارد؟

اطلاعاتی وجود دارد، در برخی مراکز که اعلام شده انتخابات دایر است، اصلا آنجا امنیت نیست و پولیس و اردو آنجا رفته نمی توانند و مرکز کاملا تحت کنترول طالب است، چگونه می شود که در آن مراکز انتخابات دایر باشد؟

اینها نگرانی های بجایی است که زمینه تقلب را قبل از برگزاری انتخابات آشکار می سازد.

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)