شعله‌ور شدن آتش تنش‌های مذهبی در کشمیر با تعطیلی مساجد


شعله‌ور شدن آتش تنش‌های مذهبی در کشمیر با تعطیلی مساجد

در پی تعطیلی مساجد و دستگیری امامان جماعت در یک ماه اخیر، تنش‌های مذهبی میان دولت سکولار هند و کشمیر اوج گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «ozy»،تنش های مذهبی میان دولت سکولار هند و کشمیر در یک ماه اخیر به اوج خود رسیده است.

بسته شدن مساجد در کشمیر و جلوگیری از برگزاری نمازهای جمعه تنها قدم های ابتدایی برای شعله ور کردن آتش تنش های مذهبی بود.

حالا کار به جایی رسیده است که روحانی ها و امامان جماعت مساجد هدف جاسوسی های دولت هند قرار گرفته اند و به اتهام اینکه از مساجد برای گسترش احساسات «ضد هندی» استفاده می کنند،دستگیر می شود.

کارشناسان می گویند: دولت هند مرزی را که زمانی میان مذهب و اقدامات امنیتی وجود داشته از میان برداشته و به راحتی به سرکوب امنیتی مسلمانان، رهبران اسلامی و امامان جماعت مساجد در کشمیر می پردازد.

علاوه بر رهبران مذهبی، خبرنگاران هم از سوی دولت هند هدف قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، خبرنگارانی که اخبار مربوط به دولت هند یا نیروهای امنیتی این کشور را منتشر کرده اند مورد آزار و اذیت، بازجویی های غیررسمی و جاسوسیی های غیرقانونی قرار گرفته اند.

محدودیت هایی که نیروهای هندی برای رفت و آمد مسلمانان در کشمیر اعمال کرده اند هنوز ادامه دارد و ادامه این محدودیت ها خود می تواند برافزوزنده آتشی باشد که هنوز زیر خاکستر است.

اگرچه این مسائل تا کنون منجر به پاسخی خشونت آمیز از سوی کشمیری ها نشده است اما تحلیل‌گران هشدار داده اند که این دستگیری ها در بلندمدت می تواند خطر عصبانیت گسترده و پیامدهای ناشی از آن را به وجود بیاورد چرا که مسلمانان احساس می کنند به طور روزافزون تحت حمله هندی ها قرار دارند و باید واکنشی مناسب در قبال این حملات از خود نشان بدهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه