اختصاصی/ سرمایه گذاران بین المللی منتظر چه رویدادهای مهمی هستند؟


اختصاصی/ سرمایه گذاران بین المللی منتظر چه رویدادهای مهمی هستند؟

سایت طلا : تحلیلگران اینوستینگ بر این باورند که سخنرانی تعدادی از سیاستگذاران فدرال ررزو آمریکا طی روزهای آینده یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته جاری خواهد بود.

به گزارش اینوستینگ، سرمایه گذاران بین المللی به دقت اظهارات تعدادی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا را طی روزهای آتی زیر نظر خواهند داشت. بانک مرکزی آمریکا به تازگی برای دومین بار در سال 2019 نرخ بهره را کاهش داده و لحن اظهارات سیاستگذاران ارشد پولی آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای جهانی داشته باشد.

بر اساس این گزارش جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک ، جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس و چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو از مهمترین مقام های بانک مرکزی آمریکا هستند که طی روزهای آینده سخنرانی خواهند کرد.

برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. این در شرایطی است که آمریکا زیر فشار ناشی از جنگ تجاری با چین قرار گرفته است.

دومین رویداد مهم، انتشار آمارهای مربوط به سفارشات کالاهای بادوام در آمریکا است. این امارها می تواند چشم انداز اقتصاد آمریکا را برای سرمایه گذاران بین المللی روشن و شفاف کند.

آمارهای کالاهای بادوام در ماه اوت نشان خواهد داد که آیا جنگ تجاری به ضرر سرمایه گذاری تجاری بوده است یا نه. پیش بینی می شود سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه اوت با افت یک درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه جولای با رشد 2 در صدی روبرو شده بود.

طی روزهای آینده همچنین قرار است دومین ارزیابی از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال ، درآمد و هزینه های شخصی و شاخص اعتماد مصرف کننده نیز منتشر شود.

سومین رویداد مهم، تحولات مربوط به تنش های تجاری است. امیدواری ها نسبت به پیشرفت در حل و فصل تنش های تجاری بین آمریکا و چین روز جمعه بار دیگر کاهش یافته است چرا که مقام های چینی سفر خود به واشنگتن را زودتر از موعد تعیین شده پایان داده اند.

پیش از آغاز این مذاکرات برخی گزارش ها نشان می داد که احتمال دستیابی به یک توافق موقت تجاری بین دو کشور وجود دارد. این طور گفته شده بود که چین در ازای خرید محصولات کشاورزی آمریکا و لغو تحریم ها علیه شرکت هواوی، اجازه دسترسی بیشتر به بازار خود در برابر محصولات آمریکایی را خواهد داد ولی ترامپ روز جمعه تاکید کرد که شرایط اعلام شده از سوی چین به هیچ وجه کافی نیست.

چهارمین رویداد مهم روزهای آینده، تحولات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. دادگاه عالی انگلیس قرار است طی روزهای آینده درباره قانونی یا غیرقانونی بودن اقدام بوریس جانسون نخست وزیر در تعلیق نشست های پارلمان ، رای نهایی را صادر کند.

اگر دادگاه عالی انگلیس علیه بوریس جانسون رای دهد، وی مجبور خواهد بود تا نمایندگان پارلمان را فرابخواند و این یک چالش بزرگ برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 اکتبر خواهد بود.

پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری نیز انتشار شاخص مدیران خرید است. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا از دولت های منطقه یورو خواسته است تا هزینه های خود را افزایش دهند اگر خواستار دستیابی به افزایش رشد اقتصادی هستند.

سرمایه گذاران بین المللی در چنین شرایطی به دقت آمارهای مربوط به شاخص مدیران خرید را زیر نظر خواهند داشت.

بانک مرکزی اروپا پیش از این وعده داده است تا بسته محرک پولی را تا زمانی اجرا کند که رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو به حالت عادی بازگردد. بی شک انتشار آمار مثبت برای این شاخص خبر خوبی برای اقتصاد اروپا خواهد بود.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان