آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم


ایندوچاینا (Indo-China) کجاست؟ شاید سوال شما هم باشد! ایندوچاینا نام یک کشور نیست. به خاطر ترکیب فرهنگ هندی و چینی منطقه ای به این اسم معروف شده. در این مطلب درباره کشور کامبوج صحبت می کنیم: کامبوج کجاست؟ برای لذت بردن از تور کامبوج سراغ چه دیدنی هایی در این کشور باید رفت. در سفرمان به ایندوچاینا قرار است به سه کشور این منطقه سفر کنیم. یکی از این...

ایندوچاینا (Indo-China) کجاست؟ شاید سوال شما هم باشد! ایندوچاینا نام یک کشور نیست. به خاطر ترکیب فرهنگ هندی و چینی منطقه‌ای به این اسم معروف شده. در این مطلب درباره کشور کامبوج صحبت می‌کنیم: کامبوج کجاست؟ برای لذت بردن از تور کامبوج سراغ چه دیدنی‌هایی در این کشور باید رفت. در سفرمان به ایندوچاینا قرار است به سه کشور این منطقه سفر کنیم. یکی از این کشورها لائوس است. کشور دیگر کامبوج است و در نهایت به ویتنام زیبا خواهیم رسید. منطقه ایندوچاینا (Indo-China) شامل چهار کشور به نام‌های کامبوج، تایلند، لائوس و ویتنام. در سفر به ایندوچاینا می‌توانید از شهرهای دیدنی کامبوج عبور کنید و به ویتنام با شهرهای توریستی جذابش برسید.

تور ایندوچاینا

درباره‌ی ایندوچاینا بیشتر بخوانید:

اگر دوست دارید از کشور لائوس و زیبایی‌هایش بیشتر بدانید حتما مطلب لائوس، آرامشی به سبک بودا را بخوانید.

اگز می‌خواهید بدانید کامبوج کجاست؟ حتما فیلم کامبوج دوست‌داشتنی را ببینید. دیدن فیلم به هزاران عکس می‌ارزد.

برای این‌که از کشور کامبوج و آداب و رسومش بیشتر بدانید مطلب کامبوج شکوه جنوب‌شرق آسیا را بخوانید.

گشت و گذار در مجموعه‌ی انگکور در تور کامبوج را از دست ندهید. و در نهایت هانوی شهر افسانه‌هاست. هانوی یک یاز شهرهای جذاب توریستی در ویتنام است.

سفر به سیم‌ریپ کامبوج: دروازه‌ای به سوی دنیای کهن

شهر سیم‌ریپ در کشور کامبوج(Cambodia) قرار دارد. سیم ریپ کامبوج به خاطر داشتن بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان معروف شده است. مجموعه‌ مذهبی اَنگور وات (Angor Wat) بنایی زیبا و بسیار تماشایی است. سیم ریپ از شهرهای مهم آسیای شرقی و کشور کامبوج است. حدود 600 سال پیش این شهر تحت کنترل تایلند بود اما قوم خِمر که در شهر زندگی می‌کردند علیه تایلندی‌ها یا سیام‌‌ها قیام کردند. بالاخره بعد از زد و خورد شکست‌شان دادند و اسم شهر را سیم‌ریپ گذاشتند یعنی شکست سیام‌ها. معماری چینی در جای جای شهر به چشم می‌خورد و جایگاه مهمی در صنعت توریست کشور کامبوج دارد. آداب و رسوم مردم سیم‌ریپ ترکیبی از فرهنگ محلی و چینی است و اهالی شهر به نزدیکی با فرهنگ چینی معروفند.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

در سیم‌ریپ کامبوج قدم بزنید و خرید کنید

در سیم‌ریپ می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را امتحان کنید. سوغاتی‌های کامبوج را ببیند و هرچیزی که فکرش را می‌کنید، پیدا کنید. فقط کافی است که به Pub Street بروید و 15 دقیقه در این خیابان قدم بزنید تا عاشقش شوید. همه چیز پیدا می‌شود: از خوردنی‌های لذیذ تا لباس‌هایی با قیمت مناسب. این خیابان پر از توریست است و فضایی دوستانه‌ دارد. می‌توانید در این خیابان ساعت‌ها قدم بزنید بدون آن‌که خسته شوید. رستوران‌هایی با غذاهای متفاوت، کافه‌ها و مراکز ماساژ این خیابان زبانزد است. حتی می‌توانید در گوشه‌ای از خیابان بایستید و به صدای موسیقی که از رستوران‌ها بیرون می‌آید گوش کنید. اگر هنوز سوغاتی نخریدید پیشنهاد می‌کنیم از مغازه‌های متنوع Pub Street خرید کنید. صنعت پوشاک کامبوج در جهان معروف است. در فرصتی که دارید می‌توانید با قیمت‌هایی استثنایی و مناسب لباس بخرید. بنابراین در تور کامبوج حتما برای خرید برنامه ریزی کنید.

شهر انگکور (Angkor) کجاست؟

انگکور شهری زیبا در کشور کامبوج است. انگکور نزدیک شهر سیم‌ریپ است. شهر انگکور در گذشته پایتخت امپراطوری خِمر‌ها (Khmer) بوده و داستان پیدا شدن این شهر زیبا و معابد حیرت‌انگیزش شنیدنی است. سال 1850 میلادی یک باستان‌شناس فرانسوی در جنگل‌های کامبوج به دنبال مسیری کوتاه‌تر و در اصطلاح میان‌بُر بود تا از جنگل عبور کند. اصلا فکرش را هم نمی‌کرد این شهر گمشده و مخفی را پیدا کند. بعد از این اتفاق باستان‌شناسان زیادی در این منطقه شروع به حفاری کردند و بیش از صد معبد را از دل خاک و لابلای شاخ و برگ درختان بیرون کشیدند. انتخاب اسم «شهر معبد» برای انگکوروات واقعا برازنده‌ است.

معبد انگکوروات در کشور کامبوج:

اینجا بزرگ‌ترین محوطه‌ی مذهبی جهان است. معبد انگکوروات در مجموعه انگکور قرار دارد و مساحتی حدود 2.5 کیلومترمربع دارد. خوب است بدانید وقتی به این منطقه سفر کردید بهتر است کفش مناسبی به پا کنید و لباس راحتی بپوشید تا با آرامش در بین معبدها بگردید. در این محوطه مهم‌ترین بنای مجموعه انگوروات «Angor Wat» یعنی «پرستشگاه شهر» است. هیچ ساختمانی بلندتر از این معبد نیست. حدود 80 متر ارتفاع دارد و برای رسیدن به بالای آن باید پله‌های زیادی را طی کنید. این معبد در قرن دوازدهم میلادی برای پرستش «ویشنو» خدای هندوها که از سنگ ساخته شده. اما بعد از ورود آیین بودا این محل تبدیل به پرستشگاهی برای بودایی‌ها شد. به قدری این بنا برای کامبوجی‌ها اهمیت دارد که روی پرچم‌شان نمادی از آن دیده می‌شود. این بنا کاملا از سنگ است و پله‌ها در اثر رفت و آمد زیاد صاف و لیز شده. برای همین دو ردیف پله‌ در کنار پله‌های قدیمی تعبیه کرده‌اند تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به بالای معبد برسند و آسیب نبینند. از دیگر جذابیت‌های سفر کامبوج تماشای این معبد زیباست که حتما باید در برنامه سفرتان قرار دهید.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

بودای خندان در تور کامبوج منتظرتان است!

وقتی اسم بودا را می‌شنوید ناخودآگاه یاد چه شخصی می‌افتید؟ احتمالا مجسمه‌ای در حالت چهار زانو، سری بدون مو و چشم‌های بسته. اما قرار است در انگکور، روی دیگر بودا را ببینید: «بودای خندان» (Smiling Buddha). بعد از دیدن معبد انگور وات می‌توانید به «معبد بایون» بروید. این معبد یکی از پرستش‌گاه‌های مهم کامبوج بوده که به خاطر مجسمه‌ بودای خندانش معروف است. بودای خندان در آئین بودایی نمادی از ثروت و رفاه است. البته بوداهای دیگری هم با صورتک‌های مختلف در اینجا هستند که با دیدن ظرافت در ساخت صورت‌هایشان حیرت‌زده می‌شوید.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

معبد Ta Prohm در کشور کامبوج:

معبدی دیگر که پیشنهاد می‌شود از آن بازدید کنید، Ta Prohm است. در جریان کاوش شهر انگکور این معبد هم از زیر درخت‌ها پیدا شد. پیدا کردن معبد سخت بود چون ریشه‌ درخت‌ها تا سقف معبد هم نفوذ کرده‌ بودند. حتی همین الان هم روی سقف درخت می‌بینید؛ ترکیبی هنرمندانه از طبیعت و معماری انسانی. اگر فیلم مهاجم مقبره (Tomb Raider) با بازی آنجلینا جولی را دیده باشید، با دیدن معبد Ta prohm به یادش می‌افتید. این معبد یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم و بازی مهاجم مقبره است.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

کشور لائوس یکی از چهارگانه‌های ایندوچاینا:

وین‌تان پایتخت کنونی کشور لائوس است و لانگ‌پرابانگ پایتخت باستانی لانگ پرابانگ (Luang Prabang) و قدیمی کشور لائوس. هرچند که هنوز هم لانگ‌پرابانگ یکی از مهم‌ترین شهرهای لائوس به حساب می‌آید. کوه و جنگل دو جاذبه‌ طبیعی این شهر است. در سال 1995 میلادی یونسکو لانگ‌پرابانگ را بهترین شهر جنوب شرق آسیا معرفی کرد و آن را در فهرست میراث جهانی قرار داد.

به هر جایی که بروید مانک‌ها (Monk) را می‌بینید. راهبان بودایی با لباس‌های بلند نارنجی‌شان در حال مراقبه یا مطالعه هستند. اگر آن‌ها را با سبد‌هایی در دست و در حال درخواست غذا دیدید تعجب نکنید. مراسم Alms Giving Ceremony یک سنت قدیمی است که هر روز هفته 200 مانک به خیابان‌های لائوس می‌آیند و از اهالی شهر درخواست غذا می‌کنند.

تفریحات کشور لائوس در تور ایندوچاینا:

کایاک سواری در لانگ پرابانگ لائوس

برای یک تفریح حسابی در کشور لائوس خود را آماده کنید. کایاک سواری و فیل سواری چطور است؟ رودخانه‌ مکونگ از رودخانه‌های معروف جهان است که انشعاب‌هایی هم در شهر لانگ‌پرابانگ دارد. اگر دوست دارید سفرتان را مهیج‌تر کنید می‌توانید هنگامی که دارید فیل سواری می‌کنید از یکی از رودخانه‌های منشعب شده‌ مکونگ عبور ‌کنید. تجربه جالبی است! بعد از فیل سواری می‌توانید قایق‌های دو نفره یا کایاک را سوار شوید و بزنید به دل رودخانه. کایاک سواری کار سنگینی نیست. کلی هیجان انتظارتان را می‌کشد. همین‌که اختیار پارو زدن به عهده‌ خودتان باشد مهیج است. تمام تجهیزات لازم برای کایاک سواری در اختیارتان قرار می‌گیرد و بعد از آموزشی که به شما می‌دهند کایاک سواری در لائوس را تجربه خواهید کرد. حتی ممکن است فیل هم در مسیرمان ببینید. نگران نباشید! از اعضای تیم آموزشی مواظب شما خواهند بود. اگر نگران خیس شدن وسایل‌تان هستید، جای نگرانی نیست. به هر کسی کیسه‌ای ضد آب داده می‌شود تا وسایلش را داخلش بگذارد.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

بازار شب لانگ‌پرابانگ در لائوس

رفتن به بازار شب (Night Market) از پیشنهادهای ویژه تور ایندوچاینا برای شماست. بازار شب پر است از کارهای دستی، پارچه‌ای و بافتنی. بهترین گزینه برای خرید سوغاتی بازار شب لانگ پرابانگ است.

شهر هانوی، یکی از شهرهای توریستی ویتنام

ویتنام یکی دیگر از کشورهای منطقه‌ ایندوچایناست. هانوی دومین شهر بزرگ ویتنام و پایتخت امروزی این کشور است. هانوی روزگاری مقر فرماندهی ارتش کمونیستی بود. در هانوی می‌توانید خرید کنید و اگر دوست داشتید غذاهای محلی شهر را امتحان کنید. البته اگر ذائقه‌‌ غذایی‌تان با غذاهای محلی جور در نمی‌آید؛ رستوران‌های KFC و Mc Donalds را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هانوی شهر بزرگی است و جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. بنای یادبودی «هوشی مینه» که شامل آرامگاه و موزه‌ است در مرکز میدان Ba Dinh قرار گرفته است. برای ساختش از معماری بنای یادبود لنین در مسکو الهام گرفته شده است. البته سبک معماری ویتنامی را نیز در این بنا می‌توانید ببینید. هوشی مینه اولین رئیس جمهور دموکرات ویتنام بود. او دنباله روی حزب کمونیست بود و بعدها تبدیل به رهبر کمونیستی ویتنام شد. بالاخره مبارزاتش علیه نظام آن موقع کشور نتیجه داد و اولین نظام جمهوری دموکرات کشور را تاسیس کرد.

هوشی مینه وقتی 79 سالش بود در سال 1969 میلادی در گذشت و دستور داد که بدنش را مومیایی کنند. در بازدید از آرامگاهش حتما او را خواهید دید. البته اجازه‌ عکس گرفتن از آرامگاه و داخل بنا را ندارید. بازدید از این مکان کلی قاعده و قانون دارد، مثلا حق ندارید دست توی جیب‌هایتان کنید و در بنا بچرخید. این کار نوعی بی احترامی به هوشی مینه است.

معبد تک ستونی هانوی

معبد تک ستونی (One pillar pagoda) یکی از نمادهای اصلی شهر هانوی است. این معبد ظاهری شبیه به گل نیلوفر تازه شکفته‌ای دارد. این گل در آیین بودایی نماد پاکی است. قصه ساخت این معبد به زمان امپراطور LyThai Tong برمی‌گردد. می‌گویند این امپراطور فرزندی نداشت، یک شب خواب دید که بودیستاوا، خدای بخشش، از زنی روستایی پسری به او داده است. بعد از این خواب امپراطور با دختری روستایی ازدواج کرد و صاحب پسری شد. مدتی بعد از این ماجرا به رسم شکرگزاری از خدای بخشش، دستور ساخت این معبد را داد. معبد تک ستونی در طول تاریخ بارها بازسازی شده.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

موزه مردم شناسی هانوی

اگر دوست دارید نگاهی دقیق‌تر به آداب و رسوم ویتنامی‌ها بیندازید، موزه‌ مردم‌شناسی بهترین انتخاب برای شماست. این موزه از جاذبه‌های‌ دیدنی شهر هانوی است.

معبدی ادبیات در هانوی

لاک‌پشت در فرهنگ ویتنامی نماد خرد و هوش است. پایه‌های این معبد با الهام از این مورد به شکل لاکپشت ساخته شده. موزه ادبیات (Temple Of Literature) در شهر هانوی ویتنام قرار دارد.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

خلیج هالونگ

اگر قصد دارید در سفرتان به منطقه ایندوچاینا در کروز اقامت داشته باشید، می‌توانید از هانوی به خلیج هالونگ بروید. با ماشین حدود 4 ساعت طول می‌کشد تا از هانوی به خلیج برسید. بین راه می‌توانید توقف داشته باشید تا اگر خواستید سوغاتی بخرید. با قایق‌‌هایی که کنار ساحل خلیج منتظرتان هستند شما را به کروز می‌برند.

یک نکته: اگر محل اقامت‌تان در هانوی است، بار اضافی با خودتان نیاورید. تنها چیزی که لازم دارید ساک کوچکی برای وسایل شخصی‌ و لباس‌های مناسب با سفر دریایی‌تان است. بقیه وسایل و لوازم را در اتاق هتل هانوی بگذارید.

بعد از این‌که با قایق به کروز رسیدید با استقبال پرسنل به کابین‌های اقامتتان هدایت می‌شوید. کارکنان کروز برگه‌ای می‌دهند که ساعت برنامه‌ها و نوع فعالیت‌ها نوشته شده و متناسب با علاقمندی‌های‌تان می‌توانید در هر کدام از آن‌ها شرکت کنید. خلیج هالونگ (Halong Bay) حدود 165 کیلومتر با هانوی فاصله دارد و با جزایر آهکی‌اش که حدود 500 میلیون سال قدمت دارند. از جاذبه‌های طبیعی ویتنام به حساب می‌آید. افسانه‌ای برای خلیج هالونگ وجود دارد که می‌گویند اژدهایی بر فراز خلیج پرواز می‌کرده و بعد تخم‌هایش را در جاهای مختلف خلیج قرار داده و جزیره‌ها را تشکیل داده. Halong Bay نیز یعنی «اژدهای نشسته». در خلیج هالونگ می‌توانید کایاک سواری کنید. کایاک یعنی شکارچی و در گذشته وسیله‌ای برای رفتن به دریا و صید ماهی بود اما امروزه تبدیل به ورزش و تفریحی آبی شده است. از آرامش خلیج و زیبایی‌های طبیعت اطرافتان لذت ببرید. در خلیج هالونگ همچنین می‌توانید از غار طبیعی (Amazing Cave) که در جزیره‌های آهکی‌اش قرار دارند نیز دیدن کنید.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

ماهیگیری در خلیج هالونگ

اگر با تور ایندوچاینا به سفر بروید، شب هنگام می‌توانید برای صید ماهی مرکب (Squid) در خلیج هالونگ ویتنام حاضر شوید. صید ماهی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز برنامه‌ کروز تور ایندوچاینا و تور ویتنام است. در اصل با یک تیر دو نشان می‌زنید، یاد می‌گیرید که چطور یک ماهی مرکب صید کنید و هم زیبایی‌های خلیج هالونگ را در شب ببینید.

مزرعه‌ مروارید ویتنام

یکی دیگر از جاذبه‌های خلیج هالونگ در ویتنام است. بازدید از مزرعه‌ مروارید Pearl Farm است. اگر همراه تور به سفر ایندوچاینا رفته باشید، می‌توانید به راحتی از فرآیند تولید مروارید در مزرعه دیدن کنید. جایی که مروارید در آن تهیه می‌شود اصطلاحا به «مزرعه‌ مروارید» معروف است. برای بازدید از این مزرعه باید به گوشه‌ای از خلیج هالونگ بروید تا از نزدیک فرایند تولید مروارید را ببینید. نحوه پرورش مرواریدها به این گونه است که در The only Pearl farm in Halong سبدهایی را در آب می‌اندازند. در هر سبد نیز صدفی با دانه‌های شن قرار می‌دهند. بین یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد تا مرواریدها تشکیل شود. فرآیند تولید مروارید با دخالت انسان صورت می‌گیرد و بعد از تشکیل مروارید در همین مزرعه به فروش می‌رسد. گاهی نیز مروارید، سیاه از آب در می‌آید که آن گران‌تر است.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

دهکده‌های شناور خلیج هالونگ

یکی از جاذبه‌های عجیب و دیدنی خلیج هالونگ دهکده‌های شناور آن است که شهرت جهانی دارد. در این دهکده خانه‌ها، مدرسه‌ها و... روی آب بنا شده! شغل ساکنین این دهکده‌ها نیز ماهیگیری است و به طور متوسط در هر دهکده 30 تا 50 خانواده زندگی می‌کنند.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

شهر سایگون در ویتنام (هوشی مین)

بزرگترین شهر ویتنام شهر سایگون(هوشی مین) است. سایگون در تاریخ 30 آوریل 1975 به دست سربازان ویتنام شمالی افتاد. بعد از این‌که جنگ تمام شد و ویتنام شمالی و جنوبی در سال 1975 میلادی یکی شدند، نام این شهر به سایگون تغییر کرد. اگر می‌خواهید با تاریخ جنگ ویتنام بیشتر آشنا شوید اولین جایی که باید به آن سر بزنید، مجموعه تونل‌های کو چی(Cu Chi) است. شبکه‌ عظیمی از تونل‌های زیرزمینی با طول حدود 121 کیلومتر که در منطقه‌ کوچی شهر سایگون ساخته شدند. شگفتی این تونل‌ها این است که پایگاه ویتنامی‌ها در طول جنگ با آمریکا بودند و آمریکایی‌ها نتوانستند در طول جنگ آن‌ها را کشف کنند. این تونل‌ها به جز کارکرد نظامی، مکانی برای انبار مواد غذایی، اسلحه، بیمارستان، جایی برای استراحت و اتاق جلسه‌های سری هم بودند.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

قصه کلیسای نوتردام هوشی مین

با شنیدن نام کلیسای نوتردام حتما ذهن‌تان سمت فرانسه می‌رود. اما باید بگوییم که در هوشی مین نیز کلیسایی با این اسم وجود دارد. این کلیسا در زمانی که فرانسوی‌ها کنترل شهر را در اختیار داشتند ساخته شد. برای ساخت این کلیسا مصالح آن از فرانسه آورده شده و ساختش 17 سال به طول انجامید و در سال 1880 میلادی به اتمام رسید. این کلیسا تا سال 1962 به عنوان کلیسای اصلی سایگون شناخته می‌شد و در این سال، پاپ بیست و سوم اسمش را به کلیسای جامع نوتردام سایگون تغییر داد. البته که فقط اسم این کلیسا با کلیسای فرانسه یکی است و در نوع معماری و تزئینات خبری از شباهت نیست. از ویژگی‌های بارز این کلیسا ناقوس‌هایش هستند که هرکدام 58 متر ارتفاع دارند.

معبد بانوی دریا

در محله‌ چینی‌ها برای الهه‌ دریا معبدی ساخته شده که به نام معبد بانوی دریا (Ba Thien Hau Temple)شناخته می‌شود. در بین مردم ویتنام اعتقادی وجود دارد که اگر قبل از سفر دریایی‌شان به این معبد بیایند و دعا کنند سفرشان ایمن خواهد شد و الهه تیِن هوآ از آن‌ها در دریا محافظت می‌کند.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

کاخ همبستگی

یکی از جاذبه‌های شهر که از ساختمان‌های مهم شهر نیز محسوب می‌شود، کاخ همبستگی (Reunification یا Independence) است. این کاخ در دورانی محل اقامت رئیس‌جمهور ویتنام جنوبی بود. در کاخ همبستگی مجسمه و هدایای کشورهای خارجی نگهداری می‌شود. علاوه بر آن در این کاخ اتاق‌های جلسات، پذیرایی و اتاق جنگ نیز دیدنی است. قسمت جذاب‌ترین بخش اینجا به اعتقاد بازدیدکنندگانش زیرزمین است. جایی مجهز به خطوط تلفن امن، نقشه و هرچه که برای در امان ماندن از جنگ نیاز است.

موزه بقایای جنگ ویتنام

جنگ ویتنام یکی از مشهورترین و دردآورترین جنگ‌های تاریخ بود. موزه جنگ ویتنام فضایی است که شما را به خوبی با قصه این جنگ آشنا می‌کند. تماشای جنگ افزارها، تانک و هلیکوپتر‌هایی که از جنگ به جا مانده‌اند تصویری از جنگ ویتنام را جلوی چشمان‌تان می‌آورد و حال و هوای عجیبی دارد.

محله چینی‌ها در سایگون

محله‌ها بهترین جا برای آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم هستند. محله‌ چینی‌ها (Cholon) در شهر سایگون بزرگ‌ترین محله‌ چینی‌ها در کل ویتنام است که فرهنگ و معماری اصیل چینی را در آن می‌توانید ببینید. این محله پر از مغازه‌های رنگارنگ است که از آنها می‌توانید ادویه‌های تازه و متنوع بخرید. قدم زدن در این محل شما را به یاد محلات چینی شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو خواهد انداخت. در نزدیکی این محل بازاری وجود دارد که به بازار Cho Binh Tay معروف است؛ جایی شلوغ و پر از مغازه. اگر دنبال خرید پارچه‌های رنگارنگ با قیمت مناسب هستید، این بازار به وجدتان خواهد آورد.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم

گشتی در شهر بن‌تر ویتنام (Ben Tre)

شهر Ben Tre یکی از شهرهای دلتای رود مکونگ است؛ شهری که از سه جزیره تشکیل شده. از هوشی مین تا این شهر حدود 3 ساعت راه دارید. جاذبه‌های معروف این شهر قایق‌سواری در رودخانه‌ و گذر از میان درخت‌های نارگیل، بازدید از مزارع برنج، نمک و نارگیل است. شهر Ben Tre به دسرهای نارگیل و برنج شهرت دارد. برنج و نمک در فرهنگ غذایی ویتنامی‌ها آنقدر مهم است که در تمام وعده‌های غذایی‌شان ردی از آن خواهد دید. برنج سرخ‌شده، نوشیدنی برنجی، نودل از برنج و حریره‌ برنجی از غذاهای‌ معروفی است که با برنج آن را درست می‌کنند.

آن‌چه باید در سفر به ایندوچاینا بدانیم



1398/07/01 | کد مطلب: 3648
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی