انار و پسته شبیه هم شدند


انار و پسته شبیه هم شدند
رقابت‌های لیگ دسته اول در هفته ششم با توقف فجرسپاسی و بادران به سود مس رفسنجان و خوشه طلایی به پایان رسید.

به گزارش خبرورزشی، فجری‌ها که این فرصت را داشتند تا در خانه خود تیم بدون برد آرمان‌گهر سیرجان را شکست داده و به صدرنشینی خود استحکام ببخشند، با یک تساوی بدموقع تا رده دوم جدول سقوط کردند. بادران تهران هم دیگر مدعی بود که در خانه خود متوقف شد. شاگردان فرهاد کاظمی در تقابل با تیم سابق سرمربی خود تا آستانه شکست هم پیش رفتند، اما پس از پنالتی اول در دقیقه ۹۰ با زدن گل تساوی از شکست خانگی فرار کردند، با این حال تا رده پنجم جدول سقوط کردند. این دو نتیجه بیش از هر چیز به سود خوشه طلایی ساوه و مس رفسنجان شد تا با برد‌های خود همه چیزشان در جدول مثل هم باشد و انار ساوه و پسته رفسنجان شبیه هم شوند.

مسی‌ها در خانه خود با یک برد اقتصادی مقابل قعرنشین لیگ به صدر جدول صعود کردند و باید دید محمد ربیعی که سال‌های قبل با بادران و آلومینیوم طعم بالانشینی را چشیده، می‌تواند در ادامه لیگ جایگاه خود را حفظ کند یا نه؟ خوشه طلایی ساوه هم که فعلاً بازی‌های خانگی خود را در قم برگزار می‌کند، در مصاف با رایکا بابل به یک برد نزدیک رسید تا همچنان به روند برد‌های درخشان خود ادامه دهد. آلومینیوم اراک که فرصت داشت در مصاف با سپیدرود به پیروزی رسیده و به مدعیان نزدیک شود، با توقف در رشت، در جایگاه هفتم ایستاد، اما فاصله ۲ امتیازی با صدرنشین می‌تواند آن‌ها را برای هفته‌های بعد امیدوار نگه دارد. اما نود ارومیه را باید شایسته تقدیر دانست. تیم بی‌ادعای آذربایجان غربی با پیروزی مقابل قشقایی چهارمین برد خود در این ۶ هفته را دشت کرد و با اختلاف یک امتیازی نسبت به صدر در رده چهارم ایستاد.

خیلی‌ها منتظرند ببینند نود ارومیه تا کجا می‌تواند در کورس صعود به لیگ برتر باقی بماند. بهترین نتیجه هفته هم برای گل ریحان البرز بود که با ۳ گل داماش گیلان را درهم کوبید و داماشی‌ها که سودای حضور در جمع مدعیان را داشتند، نتوانستند در خانه گل ریحان کاری از پیش ببرند و با پذیرش ۳ گل که ۲ تای آن در وقت‌های تلف شده بود، شکست سنگینی را پذیرفتند.

اما از حکایت بحران‌زده‌های انزلی بگوییم؛ در روز شکست داماش و توقف سپیدرود، ملوان هم نتوانست در خانه مس راه به جایی ببرد و ممی دومین شکست را هم تجربه کرد. ملوان برای تیم شدن کار دشواری دارد و باید دید قوی سپید چه زمانی از بحران بیرون می‌آید. مسی‌ها البته که شرایط خوبی نداشتند با این برد روحیه گرفته و چه بسا موتور آن‌ها روشن شود. آخرین بازی این هفته هم تقابل پایین جدولی‌ها یعنی استقلال خوزستان و نیروی زمینی بود که این بازی را آبی‌های اهواز بردند تا ۴ پله در جدول صعود کرده و به رده سیزدهم بروند. قشقایی شیراز، رایکا بابل، ملوان انزلی، نیروی زمینی و علم و ادب شهرداری تبریز پایین‌تر از این تیم در جدول قرار دارند.

تیم برتر هفته: گل ریحان البرز

گل ریحان این هفته با برد پرگلی که مقابل داماش کسب کرد، به تیم‌های بالای جدولی نزدیک شد و باید دید این تیم با توجه به تغییراتی که داشته، می‌تواند در کورس بالای جدول باقی بماند.

مربی برتر هفته: محمد نصرتی (گل ریحان البرز)

محمد نصرتی برخلاف برخی همبازیان جوان خود که در تیم‌های دیگر در مربیگری ناکام بودند، فعلاً شروع بدی نداشته و این هفته هم برد شیرینی کسب کرد، اما برای محک مربیگری او هنوز زود است.

بازیکن برتر هفته: رضا مرادی (بادران تهران)

بادران پیروزی خود را مدیون رضا مرادی است. این بازیکن یک بار از روی نقطه پنالتی شکست بادران را با تساوی عوض کرد و بار دوم با گل خود در ثانیه‌های پایانی باز هم شکست بادران را با تساوی عوض کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403