طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)


طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)

دسر به از دسرهای شیک و مجلسی است که به صورت ساده ، اناری ، پای مربای به و کیک به تهیه شده و خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد.

طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)
ستاره | سرویس آشپزی - میوه "به" از میوه‌های خوش‌‌عطر و پرخاصیتی است که بیشتر در تهیه مربای به یا خورش به مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بد نیست بدانید این میوه خوشمزه را می‌توان در تهیه انواع دسر نیز به کار برد. دسر به ساده، دسر به با آب انار، پای مربای به و کیک به از جمله این دسر‌ها هستند که این مطلب به طرز تهیه آن‌ها اختصاص یافته است؛ با ما همراه باشید.برای دسترسی سریع به دستور دسر مدنظر خود، از فهرست موضوعی زیذ کمک بگیرید.
دسر به ساده دسر میوه "به" با آب انار پای مربای به کیک به

طرز تهیه دسر به ساده

مواد لازم
به سالم و رسیده 2 عدد
شکر 2 فنجان کوچک
آبلیمو 3-4 قاشق غذاخوری
آب 4 فنجان کوچک
سیب 1 عدد
خامه فرم گرفته یا کرم شانتی برای تزیین به مقدار لازم

دستور تهیه:
کرک روی پوست به‌ها را گرفته و سپس آن‌ها را بشویید. به‌ها را پوست بگیرید، از وسط به دو نیم تقسیم کنید، دانه‌های وسط آن‌ها را خارج کرده و کمی وسط آن‌ها را گود کنید (پوست و دانه وسط به‌ها را نگه دارید). آبلیمو را روی میوه به ریخته و با دست به همه قسمت‌های آن بمالید تا به‌ها سیاه نشوند. به‌ها را در تابه‌ای بچینید، به‌طوری که قسمت مقعر آن‌ها به سمت بالا باشد، سپس پوست و دانه به را لا به لای آن‌ها بریزید. سیب را از وسط به دو نیم تقسیم کرده، نصف آن را پوست بگیرید و رنده کنید، نصف دیگر را با پوست رنده کنید و سپس با هم مخلوط کنید. حدود یک قاشق مرباخوری از سیب رنده شده را در قسمت گود وسط به‌ها بگذارید. روی هر نیمه از به‌ها، حدود ۱/۲ فنجان شکر بپاشید. ۴ فنجان کوچک آب در تابه بریزید و آن را روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن آب موجود در تابه، حرارت را کم کنید، در تابه را ببندید و صبر کنید تا به‌ها روی حرارت ملایم بپزند و نرم شوند. پخته شدن به‌ها حدود ۱ الی ۱/۵ ساعت طول می‌کشد. پس از اینکه به‌ها کاملا نرم شدند و آب موجود در تابه ژله‌ای و غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید. دسر به را در ظرف سرو بکشید و آب ژله‌ای موجود در تابه را روی آن بدهید. در انتها دسر را با خامه فرم گرفته یا کرم شانتی تزیین کنید.


نکات مهم

پختن پوست و دانه "به" همراه با آب، باعث خوشرنگ و ژله‌ای شدن آب دسر می‌شود، بنابراین آن‌ها را دور نریزید و در مرحله پخت از آن‌ها استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید چند دانه میخک به آب دسر اضافه کنید تا دسر "به" خوش‌عطرتر شود. هرچند پوست و دانه به باعث قرمز شدن میوه به پس از پختن می‌شود، ولی در صورت تمایل می‌توانید از رنگ قرمز طبیعی نیز برای این منظور استفاده کنید.

طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)

طرز تهیه دسر به با آب انار (دسر به ترکیه ای)

مواد لازم
به سالم و بدون زدگی 4 عدد
آب انار 1 لیوان
آب 1.5 لیوان
شکر 16 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چای‌خوری
هل 4-5 عدد
خامه فرم گرفته یا کرم شانتی برای تزیین به میزان لازم
پسته یا گردوی خرد شده برای تزیین به میزان لازم

دستور تهیه:
به‌ها را شسته و پوست بگیرید، سپس آن‌ها را به دو نیم تقسیم کرده، دانه‌ها را خارج کنید و با استفاده از قاشق کمی وسط آن‌ها را گود کنید. به‌ها را در تابه یا قابلمه‌ای بچینید، به‌طوری که قسمت گود آن‌ها به سمت بالا باشد، سپس درون هر یک از آن‌ها ۲ قاشق غذاخوری شکر بریزید. آب، دارچین، هل و دانه‌های به را در قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. حرارت را کم کرده، در قابلمه یا تابه را ببندید و حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا به‌ها بپزند و آب درون قابلمه تمام شود. به‌ها را در سینی فر بچینید، آب انار را روی آن‌ها بریزید و حدود ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا آب انار به خورد به‌ها رود و رنگ به‌ها قرمز شود. به‌ها را در ظرف سرو بچینید و روی آن‌ها را با خامه فرم گرفته یا کرم شانتی و پودر پسته یا گردو تزیین کنید. نوش جان ...

نکته: این دسر را می‌توانید در کنار بستنی سنتی زعفرانی میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)

طرز تهیه پای مربای به

مواد لازم
آرد 300 گرم
کره 200 گرم
شکر 200 گرم
وانیل 1/8 قاشق چای‌خوری
تخم مرغ 2 عدد
مربای به 3-4 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده کمی

دستور تهیه:
کره را در خارج یخچال قرار دهید تا نرم شود، سپس آرد را به آن اضافه کرده و با دست به آرامی مخلوط کنید تا آردها به شکل خرده‌های نان درآیند. شکر و وانیل را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. یکی از تخم مرغ‌ها را اضافه کرده، با دست مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیری یکدست درآیند، اما مراقب باشید خمیر را زیاد ورز ندهید. خمیر را در پلاستیک فریزر قرار داده و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند. مربای به را در صافی بریزید تا شیره آن جدا شود. قالب‌ مورد نظر را با کمی کره چرب کنید. خمیر را پس از یک ساعت از یخچال خارج کرده و کمی ورز دهید، سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و یک قسمت از خمیر را روی آن قرار دهید، سپس با استفاده از وردنه آن را پهن کنید تا نازک شود. خمیر را کف قالب پهن کنید، به‌طوری که دیواره‌های آن را نیز بپوشاند، سپس اضافه‌های خمیر را جدا کرده و روی سطح آن با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید. مربای به بدون شیره را روی سطح خمیر پهن کنید. قسمت دیگر خمیر را همانگونه که ذکر شد با وردنه پهن کنید، سپس روی مربای به را با یک لایه از خمیر بپوشانید و روی سطح خمیر چند سوراخ ایجاد کنید. تخم مرغ دیگر را در کاسه‌ای شکسته، دم کرده زعفران را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. روی خمیر را با استفاده از برس تخم مرغ بمالید و قالب را در فری که از قبل روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا دسر به آماده شود، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید دسر خنک شود. نوش جان ...

نکته: پیشنهاد می‌کنیم این پای را در کنار دمنوش به میل کنید و از عطر عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)

طرز تهیه کیک به

مواد لازم
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2.5 پیمانه
به رنده شده 1.5 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر ولرم 1/2 پیمانه
روغن 1/2 پیمانه
پودر دارچین 2 قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چای‌خوری

دستور تهیه:
فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. به رنده شده را با نیم پیمانه آب و ۳ قاشق غذاخوری شکر بپزید و صبر کنید تا آب آن کاملا تمام شود. تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته، شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا کرم رنگ شود. ابتدا شیر و سپس روغن را به مخلوط تخم مرغی فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. به پخته را به مخلوط فوق اضافه کرده و هم بزنید تا یکنواخت شوند. آرد، پودر دارچین و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کنید، سپس به آرامی به مایه فوق اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا یکنواخت شوند. قالب مورد نظر را چرب کنید، آرد بپاشید و مایه کیک را در آن بریزید. قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در فری که از قبل گرم کرده‌اید، قرا دهید تا کیک مغزپخت شود. نوش جان ...

نکته: برای فیلینگ کیک خوش‌عطر به، از مارمالاد به خانگی استفاده کنید.

طرز تهیه انواع دسر به (دسر ساده، دسر به اناری، پای به، کیک به)

سخن آخر

"به" از میوه‌های خوشمزه‌ای است که بهتر است در فصل پاییز با مصرف آن، از خواص میوه به بهره‌مند شوید. در این مطلب سعی کردیم طرز تهیه چند نوع دسر به را با هم مرور کنیم که با میوه تازه "به" یا مربای به قابل تهیه است. امیدواریم این دسر‌های خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. همچنین توصیه می‌کنیم طرز تهیه ترشی به با طعم و عطری بی‌نظیر را نیز در ستاره از دست ندهید!
شما با میوه "به" چه دسرهایی درست می‌کنید؟ لطفا تجربیات خوشمره خود را با ما و سایر دوستان خود در ستاره در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق