به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت وگویی از مراودات خود با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است.
دبیرکل حزب الله لبنان یادآورشد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه حادثه مهمی اتفاق افتاد و آن خروج مصر از بین کشورهای عربی و امضای معاهده کمپ دیوید بود بر نبرد عربی - اسرائیلی و بر سر مساله فلسطین و آینده آن بسیار تاثیر گذاشت.
وی تاکید کرد: این باعث شکاف در بین جهان عرب شد و وقوع جنگ سرد بین شوروی و آمریکا و جنگ‌های داخلی در لبنان باعث شد اسرائیل یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنوب لبنان را به اشغال خود در آورد.
به گفته وی، پیروزی انقلاب اسلامی در این شرایط باعث زنده شدن امید در دل ملت های منطقه شد، زیرا امام خمینی در برابر اسرائیل قرار گرفت و در کنار گروه‌های فلسطینی موفق شدند موازنه قدرت را در منطقه تغییر دهند و این باعث شد تا پروژه مقاومت وارد مرحله جدیدی شود و مقاومت مردم در این منطقه حساس بیش از هر زمان دیگری احساس شد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در این زمان جوانان لبنانی با آموزش های نظامی در برابر رژیم صهیونیستی اقدامات مهمی را انجام دادند و مقرر شد که گروه‌های بزرگ مقاومت در در لبنان تشکیل شود و در جریان دیدار با امام خمینی (ره) جوانان لبنانی پیشنهاد تشکیل جبهه مقاومت اسلامی را ارائه دادند و حضرت امام در پاسخ اعلام کردند تکلیف شما ایستادن در برابر دشمن است حتی اگر تعداد شما کمتر باشد زیرا که این پیروزی من را بر پیشانی شما به خوبی می بینم و این سنگ بنای تشکیل حزب الله لبنان بود.
نصرالله افزود: امام خمینی در آن زمان امام خامنه ای را به عنوان نماینده خود به حزب الله لبنان معرفی کردند و ما از آن زمان به صورت دائمی به ایشان مراجعه و امام خامنه ای نیز اقدامات مقاومت را می ستودند.
وی خاطر نشان کرد: ما جلسات زیادی را با ایشان برگزار می کردیم و اکنون می‌توانیم بگوییم تمام نیروهای حزب الله لبنان به یک دیدگاه واحدی رسیده اند و با رهبری امام خمینی و امام خامنه ای در حال حاضر نیروهای مقاومت و حزب الله از اتحاد و همبستگی کاملی برخوردار هستند.
دبیر کا حزب الله لبنان بیان کرد: در زمان حیات امام خمینی اعضای حزب الله لبنان و حامیان مقاومت روابط نزدیکی با ایشان داشتند و حتی اعضای حزب الله به شدت عاشق امام بودند و از همین رو رحلت امام خمینی کوهی از حزن و اندوه را در لبنان به وجود آورد.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: در آن زمان رسانه های گروهی در غرب اعلام می‌کردند که با رحلت امام خمینی، جمهوری اسلامی ایران به طرف سقوط و فروپاشی می‌رود، اما پس از حضور گسترده و پررنگ مردم در مراسم تشییع جنازه امام خمینی (ره)، ما متوجه شدیم که ایرانیان در یک فضای مناسب رهبری خوبی را انتخاب کردند و انتخاب حضرت آقا از سوی مردم ایران بر تمام نگرانی های حزب الله و گروه های مقاومت در لبنان خط بطلان کشید و آرامش و خشنودی بر قلوب مومنان راه یافت.
وی تصریح کرد: با انتخاب حضرت آقا به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، اعضای حزب الله لبنان با رهبر مسلمانان و امام مسلمین جهان بیعت کردند و پس از سفر به ایران خدمت ایشان حضوری رسیدیم و دست بیعت دادیم.
نصرالله افزود: مهمترین مساله در زمان آغاز رهبری حضرت آقا بر مسلمین جهان، مساله مهم مربوط به مشکلات داخلی لبنان بود و حضرت آقا توانستند با ارائه طریق اختلافات بین حزب الله لبنان با اعضای جنبش امل را حل و فصل کنند تا دوستی ها در بین جنبش های مردمی در لبنان حاکم شود.
دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: سنگ بنای چنین روابط نزدیکی بین حزب الله و جنبش امل را حضرت آقا پایه‌گذاری کردند و این سبب شد در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه با وحدت بین گروه‌های لبنان، شاهد شکست رژیم صهیونیستی شویم و این نتیجه رهبری داهیانه ایشان بود.
وی گفت: در آن زمان برخی از گروه‌های مقاومت خود را درگیر مسائل سیاسی کردند اما حضرت آقا بر انجام کارهای جهادی و ادامه مقاومت در لبنان تاکید کردند تا حزب الله لبنان همچنان بتواند به رسالت و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دهد.