واکنش به‌موقع مسجدی‌ها به حذف نام شهدا از معابر/ تلاش مساجد در ترویج فرهنگ شهادت را خنثی نکنیم


واکنش به‌موقع مسجدی‌ها به حذف نام شهدا از معابر/ تلاش مساجد در ترویج فرهنگ شهادت را خنثی نکنیم

حجت‌الاسلام موسوی هشترودی گفت: از وقتی خبر حذف نام شهدا از برخی معابر شهر تهران منتشر شد به این موضوع در قالب سخنرانی در مسجد قمر بنی هاشم(ع) واکنش نشان دادیم و تاکید کردیم این اقدام نادرست باید هرچه سریع‌تر اصلاح و جبران و با خاطیان برخورد شود.

حجت الاسلام «سیدعیسی موسوی هشترودی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به حذف نام شهدا از تابلوی برخی معابر شهر تهران، اظهار کرد: انجام این کار چه عمدی بوده باشد چه سهوی، که با توجه به غیرت انقلابی مسئولان، حتما سهودی بود، کاری اشتباه و نادرست است باوجود این نباید به هر بهانه ای عملکرد مسئولان را زیر سوال برد؛ این دقیقا همان چیزی است که دشمن می خواهد.

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم(ع) ادامه داد: البته این برای اولین بار نیست که برخی ا آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در تضاد است. در واقع بارها دیده ایم اقدامات برخی از دستگاه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور خنثی کننده تلاش های مساجد در ترویج معارف دین، سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایثار و مقاومت است.

وی تصریح کرد: مساجد باجود تمام مشکلات مالی که با آن دست به گریبان هستند، سعی می کنند ارزش های نظام جمهوری اسلامی از جمله فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را در سراسر کشور ترویج کنند. برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از جمله برنامه های مساجد در این زمینه است.

موسوی هشترودی تاکید کرد: نکته مهم پس از حذف نام شهدا از برخی معابر عمومی، واکنش به موقع عموم مردم به ویژه اهالی مساجد و برخی از تریبون داران به این اقدام بود. همین واکنش اجازه نمی دهد این بدسلیقگی به یک جریان تبدیل شود. در واقع حساسیت زیاد مردم و رسانه ها به این موضوع، این پیام را به مسئولان مربوطه داده که حق ندارند کاری نام شهدا را از کوچه ها و خیابان ها حذف کرده یا یا کاری کنند که به فرهنگ ایثار و مقاومت خدشه وارد شود.

وی اضافه کرد: ما از زمانی که این خبر در رسانه ها منتشر شد به تبیین ابعاد مختلف حذف نام شهدا از برخی معابر عمومی شهر تهران در مسجد قمر بنی هاشم (ع) پرداختیم و تاکید کردیم که مسئولان باید هر چه سریع تر برای اصلاح این اشتباه که حتما سهوی بوده، اقدام کنند.

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا غیرت انقلابی مسئولان اجازه نمی دهد این اشتباه دوباره تکرار شود زیرا انجام دوباره این کار موجب عادی سازی چنین اقدامی می شود. الحمدالله مسئولان مربوطه اعلام کرده اند هر گونه قصور در زمینه حذف نام شهدا از برخی معابر عمومی شهر تهران را به سرعت جبران و اصلاح می کنند.

یادآور می شود، «پیروز حناچی» شهردار تهران در پی طرح موضوع حذف نام شهدا از برخی معابر عمومی شهر تهران در رسانه ها و شبک های اجتماعی تاکید کرد: افتخارمان این است که کوچه‌ های شهر به نام شهدا مزین شوند، شهدایی که در این محلات زندگی می ‌کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و خانواده ‌هایشان هنوز در این مناطق زندگی می ‌کنند؛ برخی افرادی که موضوع حذف نام شهدا را مطرح می‌کنند دنبال مقاصد دیگری هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین