تلاش برای حذف مدارس مسجدی در هلند


تلاش برای حذف مدارس مسجدی در هلند

افزایش تبلیغات منفی علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی‌ها در هلند موجب شده که اکثر هلندی‌ها خواستار حذف مدارس مسجدی باشند. اما علی‌رغم این تلاش‌ها مسلمانان در این کشور و نیز دیگر کشورهای اروپایی با جدیت، اعتقادات و مناسک خود را دنبال می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «nltimes»، افزایش تبلیغات منفی علیه مسلمانان و اسلام هراسی در هلند موجب شده است تا اکثر هلندی ها مخالف وجود مدارس مذهبی یا مدارس مسجدی در این کشور باشند.

نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه «Maurice de Hond» نشان می دهد که اکثر هلندی ها خواستار حذف مدارس مسجدی در این کشور هستند.

59 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی قائل بر این هستند که همه مدارس هلند که پایه مذهبی دارند به ویژه مدارس اسلامی که وابسته به مساجد هستند باید تعطیل شوند.

هفته گذشته پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه قوانین اسلامی و شریعت در مدارس مسجدی تعلیم داده می شود، نگرانی هایی در هلند به وجود آمد.

پس از آن، موسسه «Maurice de Hond» تصمیم گرفت در مورد این مسئله از مردم نظرسنجی کند.

بر اساس این نظرسنجی، 54 درصد از هلندی ها معتقدند که آزادی آموزش همانطور که در قانون اساسی نوشته شده، بسیار خوب است.

همچنین به اعتقاد 90 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، مدارسی که آموزش های دینی به دانش آموزان ارائه می دهند نباید از سوی دولت تامین بودجه بشوند.

14 درصد هم قائل بر این هستند که آنچه در مدارس مسجدی آموزش داده می شود هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

تصورات غلط اذهان عمومی نسبت به مسلمانان در کشورهای اروپایی به دلیل افزایش تبلیغات منفی که سیاستمداران هم نقش عمده ای در آن دارند به شدت در حال افزایش است.

کشورهای اروپایی می خواهند هر طور شده مسلمانان را از هویت خود جدا کرده و آنها را وادار پیروی از ارزش های غربی کنند.با این وجود جذب مسلمانان به جامعه اروپایی آنطور که اروپایی ها انتظار دارند، اتفاق نمی افتد.

اروپایی ها هر چه می کنند، مسلمانان کماکان اعتقادات خود را دنبال می کنند و به همین دلیل است که پوشش مسلمانان، آگاهی آنها از حلال و حرام و انجام مناسک اسلامی،اروپایی ها را به شدت ناامید کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت