مقایسه باکتری‌های روده نوزادان سزارینی با زایمان طبیعی


مقایسه باکتری‌های روده نوزادان سزارینی با زایمان طبیعی

براساس مطالعات جدید پژوهشگران انگلیسی، نوزادان متولد شده به روش سزارین نسبت به نوزادانی که با روش طبیعی به دنیا آمده‌اند باکتری‌های روده بیشتری دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، به طور کلی نوزادان متولد شده به طور طبیعی دارای باکتریهای روده متفاوتی با نوزادان سزارینی دارند که این موضوع نشان می دهد روش زایمان روی عملکرد کلی اندام های نوزادان موثر است.

درواقع دانشمندان کشف کردند نوزادان متولد شده از طریق سزارین فاقد بسیاری از باکتری های مرتبط با سلامتی و دارای باکتری های خطرناک هستند. این مطالعه توسه موسسه مطالعاتی بیبی بیوم و پژوهشگران دانشگاه های بیرمنگام و یو سی ال انجام شده است. در بخشی از این پژوهش تاکید شده است که نقش دقیق باکتری های روده کودکان مشخص نیست.

این که آیا این اختلافات هنگام تولد عواقب طولانی مدت را در پی خواهد داشت نیز مشخص نیست. با این حال ، این تحقیقات می تواند به دانشمندان در ایجاد درمانهای باکتریایی کمک کند. دانشمندان دریافتند که اختلاف در باکتریهای روده بین نوزادانی که به طور طبیعی متولد می شوند و سزارینی هستند ، عمدتا یک سال پس از تولد یکسان می شوند.

محققان 1،679 نمونه از باکتری های روده را از 596 نوزاد و 175 مادر برای این مطالعه بررسی کردند که در نشریهNature منتشر شد. در این پژوهش نمونه های مدفوع از نوزادان چهار ساله ، هفت روزه یا 21 روزه پس از تحویل در بیمارستان های انگلیس که به طور طبیعی یا توسط سزارین به دنیا آمده بودند دریافت شد.

دکتر نیگل فیلد ، استادیار بالینی یو سی ال گفت فرض فعلی بر این است که نوزادانی که از طریق سزارین متولد می شوند ، خطر ابتلا به مشکلات ایمنی را کمی بیشتر نشان می دهند. آنها همچنین خطر بیشتری درباره بیماری هایی مثل آسم ، بیماریهای التهابی روده و سایر شرایط آلرژیک دارند.

پروفسور پیتر بروکلهورست از دانشگاه بیرمنگام ، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، اظهار داشت: هفته های اول زندگی یک پنجره مهم برای پیشرفت سیستم ایمنی کودک است ، اما ما درباره آن بسیار کم می دانیم و در تلاشیم در این زمینه بیشتر مطالعه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط