مهرانپور: استراماچونی نیاز به زمان دارد/ شرایط برای استقلال و سرمربی اش روز به روز سخت‌تر می‌شود


مهرانپور: استراماچونی نیاز به زمان دارد/ شرایط برای استقلال و سرمربی اش روز به روز سخت‌تر می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استراماچونی برای رسیدن به هدفش نیاز به زمان دارد.

مهرانپور: استراماچونی نیاز به زمان دارد/ شرایط برای استقلال و سرمربی اش روز به روز سخت‌تر می‌شودمحمدرضا مهرانپور پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست یک بر صفر تیم استقلال تهران از پرسپولیس در شهرآورد ۹۰ پایتخت و قرار گرفتن این تیم در رتبه پانزدهم جدول لیگ بیان کرد: ابتدا درباره جدول لیگ بگویم که این جدول واقعی نیست و دست کم تا هفته دهم لیگ باید برای مشخص شدن جایگاه تیم‌ها صبر کرد. استقلال لیگ را بد شروع کرده و استراماچونی نسبت به بازیکنانش شناخت کامل ندارد. ما عادت داریم پس از نتیجه نگرفتن تیم شروع به انتقاد کنیم.

استراماچونی نیاز به زمان دارد

او افزود: بی شک استراماچونی مربی بزرگی است و مانند هر مربی دیگری برای آشنایی با تیم، کشور جدید و اجرای تفکراتش در استقلال نیاز به زمان دارد.

هضم تغییر سبک و سیستم برای بازیکنان ایرانی سخت است

مدافع اسبق استقلال درباره انتقاد به سبک و سیستم بازی استقلال در دربی اظهار داشت: هر مربی‌ای برای خودش استراتژی و برنامه‌ای دارد. من با فوتبال حرفه‌ای دنیا که در آن بازیکنان بین المللی خیلی راحت با سیستم سرمربی هماهنگ می‌شوند کاری ندارم، اما تجربه ثابت کرده در فوتبال ایران، تغییر سبک و سیستم در فاصله زمانی کوتاه بین بازی‌ها برای بازیکنان سخت است.

او افزود: شاید سرمربی بتواند در طول بازی برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تغییر سیستم را با موفقیت اجرا کند، اما هضم تغییر کلی سبک و سیستم برای بازیکنان ایرانی بسیار سخت است.

باید یک مربی جوان استقلالی کنار استراماچونی قرار می‌گرفت

مهرانپور تصریح کرد: می‌خواهم از مسئولان باشگاه استقلال بپرسم آیا استراماچونی، سرمربی خوبی است یا نیست؟ اگر او مربی خوبی است چرا به شکلی با استراماچونی قرارداد بسته اند که نباید هیچ دستیار ایرانی‌ای کنارش باشد و از او یاد بگیرد؟ حضور یک مربی داخلی در کادرفنی سرمربی ایتالیایی به سود آینده استقلال است. آیا می‌خواهیم یک تا ۲ سال استراماچونی را در ایران نگه داشته و سپس با او خداحافظی کنیم. اگر می‌گوییم استراماچونی، مربی جوان و خوبی است باید داشته هایش را به مربیان جوان و خوب استقلالی مانند خسرو حیدری، فرهاد مجیدی و رضا عنایتی انتقال بدهد. باید یک مربی جوان که به تازگی فوتبال را کنار گذاشته در کادرفنی استقلال قرار می‌گرفت.

شرایط استراماچونی روز به روز سخت‌تر می‌شود

پیشکسوت تیم استقلال درباره افزایش فشار‌ها روی استراماچونی پس از شکست در دربی اظهار داشت: شرایط او روز به روز سخت‌تر می‌شود و از سوی مردم تحت فشار قرار می‌گیرد. جدا از استراماچونی بازیکنان هم تحت فشار خواهند بود و ضریب اشتباهات شان بالاتر می‌رود.

هواداران بیش از هر شخصی نتیجه گیری و موفقیت استقلال را می‌خواهند

او درباره آینده استقلال با استراماچونی گفت: هواداران بیش از هر شخص و بحثی، نتیجه گیری و موفقیت تیم شان را می‌خواهند و با روند فعلی کار برای استراماچونی سخت‌تر می‌شود. از طرفی با توجه به اینکه پرسپولیس در سه فصل اخیر قهرمان شده مردم امسال جام می‌خواهند.

کاش مدیران استقلال همه جوره حامی سرمربی شان بودند

مهرانپور افزود: من می‌گویم‌ای کاش مدیران باشگاه استقلال همه جوره از سرمربی شان حمایت می‌کردند. از طرفی آن‌ها باید با فکر بازتر و تحقیق بیشتری سراغ جذب سرمربی رفته و با خود می‌گفتند اگر قرار است مربی‌ای مانند استراماچونی را به ایران بیاوریم، آیا او به روحیات ایرانی‌ها می‌خورد یا نه. کار کردن در فوتبال ایران تنها به بحث فنی و خوب تمرین دادن معطوف نمی‌شود بلکه خیلی از فاکتور‌های دیگر مانند ارتباط با بازیکن، مدیر باشگاه، هوادار و رسانه‌ها نیاز است.

استراماچونی معنی "حیا کن رها کن" را نمی‌داند

مهرانپور در پایان تصریح کرد: فوتبال برد و باخت دارد. من به دلیل شکست در دربی این صحبت‌ها را نمی‌کنم. استراماچونی سرمربی کوچکی نیست و مردم باید به او زمان بدهند. باید فشار از روی مربی و بازیکنان برداشت شود. شاید استراماچونی اکنون معنی "حیا کن، رها کن" را نداند و باید به او بگویند، اما عملکرد بازیکن با شنیدن اینگونه شعار‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ما استقلالی‌ها باید صبورتر باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی