1000 دانش آموز با هزاران امید برای اولین بار در کیش پای به مدرسه گذاشتند


1000 دانش آموز با هزاران امید برای اولین بار در کیش پای به مدرسه گذاشتند

کیش - ایرنا- یک هزار دانش آموز پایه اول دبستان با امید به آینده در سال تحصیلی 99-98 برای اولین در جزیره کیش پای به مدرسه گذاشتند .

به گزارش ایرنا، آیین اولین روز مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید در جزیره کیش امروز یکشنبه با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش کیش و مشاور اجرایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، جمعی از معلمان و مسئولان آموزش بصورت نمادین در مدرسه اندیشه این جزیره برگزار شد.

سیدجواد قوامی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در حاشیه این آیین گفت: حدود ۱۰۰۰ دانش آموز پایه اول دبستان در قالب ۴۰ کلاس سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی کل جمعیت دانش آموزی جزیره کیش در مقاطع مختلف را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته رئیس آموزش و پرورش کیش : مهارت آموزی، مشارکت جویی و کیفیت بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این مهم برای معلمان در روش های تدریس و مدیریت، برنامه ریزی شده است و برای دانش آموزان نیز جهت فرا گرفتن مهارت های آموزشی و حرفه و فن با هماهنگی با نهاد های ذیربط، طرح های مهارت پذیری کار دانش اجرایی می شود.

قوامی نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و افزایش کلاس های درس گفت: ۲میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیر و تجهیز مدارس جزیره کیش هزینه شده و مجموعه نیازها و درخواست های اداره آموزش و پرورش درقالب یک گزارش به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شده است.

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش گفت: نوع نگاه این سازمان به دانش آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مقوله، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت: ۹۰ درصد توزیع کتاب های درسی انجام شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و لباس فرم دانش آموزان مدارس نیز به آنان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین نیروی انسانی مدارس کیش گفت: تامین این نیاز از طریق انتقال از سایر شهرها، دعوت از معلمان حقتدریسی،نیروی های بازنشسته و از طریق خرید خدمات تامین خواهد شد.

همچنین در این مراسم عسگری مشاور اجرایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ اخلاق، نظم، شادابی و نشاط را از شعارهای امسال آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این شعار با رعایت نکات بهداشتی، تندرستی و رعایت اصول روانشناسی همراه با تعامل مناسب بین والدین و مربیان مدارس تحقق خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!