فعالیت استارت آپی درمانی ممنوعیت قانونی ندارد / مداخله در درمان آزمایشگاه‌های آنلاین غیرقانونی است


فعالیت استارت آپی درمانی ممنوعیت قانونی ندارد / مداخله در درمان آزمایشگاه‌های آنلاین غیرقانونی است

معاون فنی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: مداخله در درمان آزمایشگاه‌های آنلاین غیرقانونی است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

فعالیت استارت آپی درمانی ممنوعیت قانونی ندارد / مداخله در درمان آزمایشگاه‌های آنلاین غیرقانونی استمهدی صابونی معاون فنی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی آنلاین اظهار کرد: آزمایشگاه آنلاین اگر در چارچوب دستورالعمل وزارت بهداشت فعالیت داشته باشند مورد تایید ما بوده و هیج اشکالی در این خصوص وجود ندارد، اما اینکه برخی از سایت‌ها به صورت خودسرانه در درمان مداخله می‌کنند کاملا غیر مجاز است.

او ادامه داد: به تازگی برخی از شرکت‌های استارت آپی به منظور تسهیل در کارهای بین بیمار و آزمایشگاه‌ها با برخی از مراکز پاتولوژی قرارداد امضا کرده که کار‌های مربوط به آزمایشگاه‌ها و نتایج را از مراکز پاتولوژی دریافت و به صورت آن لاین به بیمار اعلام می کنند ؛ این نوع شرکت‌ها جواب آزمایش‌ها را از پزشک مربوطه و آزمایشگاه های پاتولوژی دریافت و به صورت آنلاین از طریق سایت به فرد مراجعه کننده می‌ دهند.

ممنوعیت اعزام افراد برای انجام آزمایش از سوی سایت ها

صابونی تاکید کرد: اگر سایت‌هایی به صورت آنلاین و خودسرانه اقدام به اعزام خون‌گیر به خانه بیماران کنند این کار آن مداخله در درمان محسوب شده و کاملا غیر قانونی است در نتیجه با افراد متخلف در صورت مشاهده برخورد می‌شود.
معاون فنی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی با دریافت حق الزحمه‌ای نتایج آزمایش را از آزمایشگاه مد نظر دریافت و به اطلاع فرد بیمار می‌رسانند که این موضوع هیچ گونه ارتباطی با مداخله در درمان ندارد و تنها کار بیماران را آسان کرده است.
او گفت: نتایج آزمایش برای بیماران زمانی موثر است که پزشک معالج با بررسی موارد مختلف یک راه حل را جهت درمان به فرد بیمار ارائه دهد.
بیشتر بخوانید: هشدار؛ گول تبلیغات فریبنده دارو‌های ماهواره‌ای را نخورید!صابونی یادآوری کرد: در زمینه فعالیت برخی آزمایشگاه‌های آنلاین به صورت غیر مجاز، دانشگاهی شکایتی را در دادسرای ویژه جرایم پزشکی کرده بود که پرونده در حال رسیدگی است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر