طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت در منزل


در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه پنکیک شکلاتی یک صبحانه یا میان وعده عالی و پر طرفدار را معرفی نماییم که بعد از خواندن این بخش، به راحتی می توانید پخت آن را در منزل تجربه کرده و میل نمایید. پنکیک شکلاتی برای کسانی که طرفدار خوردن شکلات و کاکائو هستند، می تواند پیشنهاد فوق العاده ای برای وعده صبحانه، عصرانه یا میان وعده آنها باشد، بنابراین در این...

در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه پنکیک شکلاتی یک صبحانه یا میان وعده عالی و پر طرفدار را معرفی نماییم که بعد از خواندن این بخش، به راحتی می توانید پخت آن را در منزل تجربه کرده و میل نمایید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت در منزل

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت در منزل

پنکیک شکلاتی برای کسانی که طرفدار خوردن شکلات و کاکائو هستند، می تواند پیشنهاد فوق العاده ای برای وعده صبحانه، عصرانه یا میان وعده آنها باشد، بنابراین در این مطلب همانند مطالب قبلی که به معرفی طرز تهیه انواع پنکیک بدون شیر، پنکیک ژاپنی و پنکیک سیب زمینی پرداخته ایم، می توانید آموزش کیک شکلاتی را دنبال نمایید.

مواد لازم

آرد سفید : یک پیمانه شیر : یک دوم پیمانه کره : ۲۰ گرم تخم مرغ : یک عدد شکر : ۴ قاشق غذا خوری کاکائو : ۳ قاشق غذا خوری بکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری سر خالی وانیل : به اندازه سر قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت در منزل

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

برای تهیه پنکیک شکلاتی، در ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و با همزن برقی می زنیم، به طوری که کش دار و کرم رنگ شود. سپس کره آب کرده و شیر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی کمی هم بزنید، بعد پودر کاکائو را اضافه کرده و دوباره هم بزنید، در مرحله آخر آرد و بکینگ پودر الک شده را کم کم به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید، غلظت مواد باید به گونه ای باشد که وقتی آن را درون تابه می ریزید نه آنقدری غلیظ باشد که در جای خودش بماند و نه به قدری رقیق بوده که پخش شود. پس ممکن است لازم نباشد تا همه آرد را استفاده کنید.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت در منزل

اکنون تابه ای را بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس می توانید مخلوط آماده شده را در داخل آن بریزید، توجه داشته باشید که در تمام مراحل پخت پنکیک باید درب آن باز باشد، زمانی که مایه پنکیک شروع به حباب زدن کرد و کمی خودش را گرفت، می توانید آن را برگردانید، حال که هر دو طرف آن کاملا پخته و طلایی شد، می توانید از روی حرارت برداشته و بعد از تزیین میل نمایید. (لازم است از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا احتیاجی به چرب کردن آن نباشد)

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس