دستاورد معنوی دفاع مقدس فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است


 دستاورد معنوی دفاع مقدس فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است

امیری در پیامی به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس تاکید کرد: فرهنگ مقاومت، عزت، ایثار، مهرورزی و نوع دوستی و در یک کلام، فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) از دستاوردهای معنوی این دفاع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت پارلمانی رییس جمهوری، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهوری در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس نوشت: سی و یکم شهریور هر سال این سرزمین رنگ و بوی آسمانی می گیرد و مردم ایران یک دل و یک صدا هفته اول مهر را به تجلیل از عظمت و معنویت حماسه هشت ساله ای از تاریخ پرافتخار ایران اسلامی می پردازند که خلاصه همه خوبی ها و تابلوی تمام نمای همه زیبایی هاست.


در این پیام آمده است: هفته دفاع مقدس، هفته تجلیل از یک دوره زمانی خاص نیست، هفته تجلیل از یک قشر و گروه خاص نیز هم نیست. بلکه هفته تجلیل از یک ملت است که در طول دوران دفاع مقدس خود، به جهانیان نشان داد هر قدرت و ابرقدرتی که چشم ناپاک و طمع دست اندازی به این سرزمین کهن پرگهر را داشته باشد با چنان پاسخ دندان شکنی مواجه می شود که درس عبرت همه زورگویان عالم درطول تاریخ است.


در بخش دیگر این پیام آمده است: تجلیل از دفاع مقدس، تجلیل از انقلاب نوپایی است که به بهای شعار استقلال و آزادی، ‌مستحکم و استوار توانست، یکه و تنها به اتکای شیرزنان و شیرمردان سرزمین اش، مقابل قدرت‌های شرق و غرب عالم هشت سال ایستادگی کند و حماسه شکوهمند مقاومت طولانی ترین جنگ تاریخ بشر را بی آنکه حتی یک وجب از خاک اش را از دست دهد، بیافریند.


امیری در این پیام یادآور شد: امسال نیز مردم ایران، شمال و جنوب، شرق و غرب، شهر و روستا، سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس را در نمایش زیبای وحدت ملی، ‌ جشن می گیرند و با فریاد " ما پیروزیم" شعار واحد این همایش معنوی، ‌ به خود و جهان یادآور می شود که ملت ایران شکست ناپذیر است، ‌ که اگر نبود، تاریخ مقاومت هشت ساله در عنفوان انقلاب، زمانی که در محاصره همه جانبه سیاسی و اقتصادی بود و گونی سنگر و سیم خاردار برای دفاع هم از او دریغ می شد، به نحو دیگری رقم می خورد.


در ادامه این پیام آمده است: دفاع مقدس ملت ایران، برای کشور تنها اقتدار و امنیت به ارمغان نیاورد، بلکه دفاع مقدس، در بطن خود حامل فرهنگی شد که نسل های پی درپی از چشمه زلال معرفت و معنویت اش سیراب می شوند. فرهنگ مقاومت، فرهنگ عزت، فرهنگ ایثار و مهرورزی و نوع دوستی و دریک کلام، فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) دستاورد معنوی دفاع مقدس است. شهرها، کوچه ها و محله های ما، همچنان به عطر و بوی نام و یاد شهدا مزین اند و جانبازان و آزادگان و ایثارگردان و رزمندگان، ‌همچنان سرمایه های ارزشمند دفاع مقدس در میان ما هستند.


امیری در پیام خود یادآور شد: مقاومت هشت ساله؛ آغاز دفاع مقدس ملت ایران است. به شهادت تاریخ، ‌ عداوت و دشمنی ها با این ملت رشید و رهیده از بند استثمار و استعمار، پس از آتش بس، ‌ پایان نیافت و حماسه مقاومت ایران همچنان تا به امروز ادامه داشته است و هرچند در طول این سه دهه، توطئه ها و تحریم ها حتی برای یک روز متوقف نشده و انقلاب و ملت غیور ایران به همت فرزندان برومند و مومن و انقلابی اش، روز به روز قوی تر شد و روزی نیست که خبر پیشرفت های علمی و صنایع پیشرفته نظامی ما دشمن زبون را عصبانی نکند تا اینکه اکنون دنیا اعتراف می کند که جمهوری اسلامی ایران در قله افتخار و اقتدار ایستاده است.


همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز فصل تحصیلی، ‌ خود نماد و نشانه این حقیقت است که دفاع مقدس، ‌ بخش معنوی هویت اسلامی و انقلابی ماست و در برهه حساس کنونی که همه کفر در مقابل انقلاب اسلامی ایران قد علم کرده و تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه به مردم ایران تحمیل کرده است، هفته دفاع مقدس را در مدارس نیز با "زنگ مقاومت"، ‌ آغاز می کنیم.


هفته دفاع مقدس را به ملت غیور ایران، مقام معظم رهبری و مسئولین خدمتگذار، ‌ خانواده معزز شهدا، جانبازان، آزادگان ایثارگران، رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی سالهای دفاع مقدس و نیروهای مسلح و سرافراز ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم و یاد و خاطره شهدا و امام عزیزمان که با فرمان ایمان، ایستادگی، ‌عرفان خود درس دفاع به همه ما آموخت تا در مقابل صف آرایی دشمنان مستحکم و استوار بایستیم گرامی می داریم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !