اعزام کارشناسان تغذیه برای آموزش الگوی غذایی سالم به مدارس


 اعزام کارشناسان تغذیه برای آموزش الگوی غذایی سالم به مدارس

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: الگوی مواد غذایی سالم ویژه دانش آموزان به مدارس ابلاغ شده است.

به گزارش بهداشت نیوز عزتیان، رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت جهت ارتقا و بهبود تغذیه کودکان و دانش آموزان اظهار کرد: دستورالعمل تغذیه سالم با دیدگاه بوفه مدارس و ارائه مواد غذایی سالم به وسیله وزارت بهداشت و با همکاری وزارت آموزش پرورش ابلاغ می‌شود. این دستورالعمل همه ساله با هدف ایجاد یک الگوی غذایی سالم برای دانش آموزان به روز رسانی خواهد شد.

او ادامه داد: کودکان به ویژه دانش آموزان باید ذائقه شان به مواد غذایی سالم عادت کند. متاسفانه برخی از خوراکی‌هایی که آسیب زا بوده از ویترین زیبایی برخوردار بوده و دانش آموزان اشتیاق زیادی برای مصرف مواد غذایی نا سالم نشان می‌دهند.
برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان در زمینه تغذیه سالم
عزتیان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم ویژه دانش آموزان، ارسال کارشناسان تغذیه از سوی وزارت بهداشت به مدارس با هدف برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه تغذیه سالم با رعایت الگوی غذایی مناسب دانش آموزان است و در دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت علاوه بر جنبه‌های آموزشی مواد غذایی سالم، به کودکان و دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میوه، سبزی، نان، گردو و پنیر جزو مواد غذایی سالم محسوب می‌شوند، افزود: الگوی مواد غذایی سالم ویژه دانش آموزان بر اساس دستورالعمل به مراکز ذی‌ربط ارسال شده و بر اساس هرم تغذیه مردم ایران تدوین شده که در آن میزان دریافت مورد نیاز پروتئین بدن به طور دقیق مشخص شده است.

او گفت: کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت مشاوره تغذیه‌ای به مراجعه کنندگان به ویژه دانش آموزان و گروه‌های هدف در زمینه الگوی مصرف مواد غذایی سالم آموزش‌های لازم را می‌دهند.
عزتیان گفت: در دستورالعمل تغذیه سالم وزارت بهداشت مسائل مختلفی از جمله بهداشت محیط کار و عرضه مواد غذایی سالم و مقوی در بوفه مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش آورده شده است.

رئیس اداره تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت یادآوری کرد: کارشناسان تغذیه در مدارس به صورت حضوری اقدام به آموزش تغذیه سالم در طول سال تحصیلی به دانش آموزان می‌دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا