فرصت مناسب برای کنترل تب برفکی


فرصت مناسب برای کنترل تب برفکی

کرج - ایرنا - سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ایجاد ارتباطی بی واسطه و مستقیم بین تولیدکننده، مصرف‌کننده و سیاست‌گذار را در کنترل و مهار بیماری خسارت‌زای تب برفکی در دام ضروری خواند و گفت: همایش ملی تب برفکی این فرصت را برای سه طرف فراهم می آورد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر سید محمود عظیمی دزفولی با اشاره به برگزاری همایش ملی تب برفکی طی روزهای آینده به میزبانی موسسه رازی، گفت: تب برفکی از بیماری های مهم و استراتژیک دام محسوب شده و سالانه خسارت های فراوانی هم در کشور ما و هم در کشورهای همجوار به بار می آورد به همین علت برگزاری همایشی در خصوص این بیماری کاملا ضرورت دارد.

وی با تاکید بر لزوم برقراری تعامل سه جانبه بین موسسه رازی، گروه های هدف و سازمان دامپزشکی به منظور کنترل و مهار این بیماری مهلک دامی، یادآور شد: لازم است موسسه رازی به عنوان تولید کننده، دامداران و کلینیسین ها به عنوان مصرف کنندگان و از طرفی سازمان دامپزشکی به عنوان سیاستگذار کنترل و پیشگیری بیماری‌های دام و طیور در کشور با یکدیگر در ارتباط مستمر باشند تا ابهامات، اشکالات، کاربردهای واکسن و حتی ناراحتی‌های احتمالی بازگو و در جهت رفع آنها اقداماتی سازنده و عملی اتخاذ شود.

عظیمی تصریح کرد: یکی از دغدغه های موسسه رازی، کمرنگ بودن تعامل دو جانبه و رودرو با دامداران بوده و این همایش بستری مناسب برای گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه بین مصرف‌کننده و تولید کننده را فراهم خواهد کرد.

سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی موسسه رازی، حضور بخش خصوصی را از دیگر جنبه‌های قابل اعتنای این همایش برشمرد و اضافه کرد: با توجه به فعال شدن بخش خصوصی برای تولید و واردات واکسن تب برفکی، ضرورت دارد این ارتباطات حتی با بخش خصوصی ذینفع در صنعت واکسن نیز برقرار شود؛ از این رو از شرکت‌های خصوصی که در سال‌های اخیر در صنعت واکسن‌سازی و تولید واکسن تب‌برفکی فعال شده اند نیز به طور رسمی دعوت شده است تا بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار هم مسائل و مشکلات موجود را در فضایی صمیمی و دوستانه مطرح کنند.

گفتنی است؛ سرپرست بخش تولید واکسن تب برفکی در همایش ملی تب برفکی درباره کنترل بیماری از طریق واکسیناسیون، محدودیت های واکسن و نکاتی که دامداران حین واکسیناسیون باید رعایت کنند، سخنرانی خواهد کرد.

همایش ملی تب برفکی دوم مهرماه سال جاری در موسسه تجقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار می شود.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در