خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| «گل پامچال» سریال تلویزیون می‌شود/ بررسی پرونده‌های زمین‌خواری امشب در شبکه یک


خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| «گل پامچال» سریال تلویزیون می‌شود/ بررسی پرونده‌های  زمین‌خواری  امشب در شبکه یک

همزمان با هفته دفاع مقدس، آی‌فیلم مجموعه خاطره‌ انگیز «گل پامچال» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

سرود «خجسته باد این پیروزی» به روایت گلریز

مجله شبانگاهی «شب موسیقی» از مجموعه «شب‌های هنر» امشب (31 شهریورماه) میزبان حسین دی‌پیر، پژوهشگر و کارشناس موسیقی می‌شود.

رضا مهدوی ـ مجری کارشناس «شب موسیقی» ـ در این گفت‌وگوی تلویزیونی با حسین دی پیر درخصوص محتوای موسیقی و سروده‌های دفاع مقدسی به گفتگو می‌پردازد.

روایت محمد گلریز، خواننده کشورمان از ساخت موسیقی خاطره‌انگیز «خجسته باد این پیروزی» یکی دیگر از بخش‌های برنامه امشب «شب موسیقی» است که در قالب یک گزارش تولیدی پخش می‌شود.

مروری بر خبرهای حوزه موسیقی در طول هفته گذشته با اجرای فرزین طاهری مجری بخش میز خبر و پخش دو موسیقی تصویر با صدای سالار عقیلی و علیرضا افتخاری از دیگر بخش‌های این مجله تلویزیونی است.

«شب موسیقی» یکی از برنامه‌های «شب‌های هنر» است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یکشنبه شب‌ها ساعت 23 به‌طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پرونده‌های زمین‌خواری در تلویزیون باز شد

برنامه «پایش» امشب 31 شهریور «پرونده‌های زمین‌خواری در چند سال اخیر» را با حضور کارشناسان مرور می‌کند.

در این برنامه حسین معصوم، نماینده تام‌الاختیار معزول وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، برخی ناگفته‌ها و دست‌های پشت پرده در این زمینه و ضعف قانونی در مساله سند عادی را به بیان خواهد کرد.

در بخش دوم این برنامه نیز با دعوت از امینه شمسی، کارآفرین برتر، ایجاد اشتغال برای بانوان کم درآمد و روستایی مطرح خواهد شد.

«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی کاری و اجرای سعید توکلی، از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها، ساعت 19:45 به‌طور زنده پخش خواهد شد.

پخش سریال «گل پامچال» از شبکه آی‌فیلم

پخش سریال «گل پامچال» از اول مهر ساعت 20 از شبکه آی‌فیلم شروع می‌شود.

این سریال به نویسندگی کامبوزیا پرتوی و کارگردانی محمدعلی طالبی به عنوان محبوب‌ترین سریال سال 1370 شناخته شد.

فاطمه معتمدآریا، ستاره جعفری، مرحوم داوود رشیدی، کیومرث ملک‌مطیعی، رضا بابک و تانیا جوهری در این مجموعه بازی کرده‌اند.

داستان این سریال درباره زندگی دختری است به نام لیلا که پس از بمباران شدید محل زندگی‌اش در جنوب کشور و کشته‌شدن تمامی اهالی آن به پیرمردی پناه می‌برد و از او برای یافتن خواهرش که در شمال کشور زندگی می‌کند، کمک می‌گیرد.

بینندگان آی‌فیلم می‌توانند بازپخش «گل پامچال» را در ساعت‌های 4 صبح و 12 ظهر تماشا کنند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شبکه قرآن و معارف سیما

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت روی آنتن خواهد برد.

تلاوت قاریان ممتاز قرآن کریم در مناطق جنگی از جمله برنامه‌های این شبکه است که در طول این ایام همه روزه در 2 بخش و در ساعت‌های 7 صبح و 17 تقدیم مخاطبان خواهد شد.

«سوره‌های سرخ» عنوان دیگر برنامه شبکه قرآن و معارف سیما در هفته دفاع مقدس است که با محوریت معرفی شهدای قرآنی دفاع مقدس و مدافعان حرم هر روز حوالی ساعت 17:15 به روی آنتن این شبکه می‌رود.

تصاویری ناب از عملیات غرورآفرین والفجر 8 در دوران جنگ تحمیلی تحت عنوان «گنجینه آسمانی» در 9 قسمت همه روزه حوالی ساعت 8 در این ایام پخش می‌شود.

مستند «آخرین روزهای زمستان» که داستان زندگی سردار شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) را به تصویر می‌کشد از دیگر تدارکات شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است که هر شب ساعت 23:15 تقدیم علاقه‌مندان این نوع برنامه‌ها خواهد شد.

بیانات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با عنوان «گنج جنگ» نیز در این ایام و در فواصل مختلف در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

همچنین گزارش‌هایی از برنامه‌ها و مراسم‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور در برنامه «روزنه» و نیز گفت‌وگو با فرماندهان روحانی دفاع مقدس با موضوع ایستادگی از منظر قرآن در مستند «آسمانی‌ها» در ساعت 14 روی آنتن می‌رود.

همچنین «قرآن در دفاع مقدس» با موضوع گفت‌وگو با اساتید و پیشکسوتان جامعه قرآنی هر روز ساعت 8:45 و «گنجینه عظیم» با به تصویر کشیدن خاطرات رزمندگان، عزاداری ها و حال و هوای جبهه‌ها در ایام محرم هر روز ساعت 14:45 از دیگر تدارکات شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است.

پخش ویژه برنامه «یه روز تازه» در هفته مقدس

برنامه «یه روز تازه» از امروز 31 شهریور از مرکز آموزش و پشتیبانی (مرآپش) نیروی زمینی ارتش بصورت زنده و مستقیم روانه آنتن شده و پخش آن تا پایان هفته ادامه دارد.

در این ویژه برنامه فرماندهان عالی رتبه ارتش و سپاه پاسداران، بسیج، مسئولان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، نویسندگان حوزه دفاع مقدس و... مهمانان خواهند بود.

ویژه برنامه «یه روز تازه» با اجرای وحید رونقی، رضا باقری و مژده خنجری از ساعت 06:30 تا حوالی ساعت 9 صبح روی آنتن می‌رود؛ معرفی و بر پایی نمایشگاه دستاوردهای امنیتی- دفاعی ارتش از بخش‌های دیگر این برنامه است.

روزنامه تصویری صبحگاهی «یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی امیرحسین خرمشاهی و روح‌الله رحیمی بصورت مشترک (یک هفته درمیان) با آیتم های متنوع و مختلف در حوزه گردشگری، محیط زیست، تئاتر و سینما، شهر و معماری، دانش و فناوری، ادبیات با تحلیل نقد کتاب، بوم‌گردی، خانه دوست، ارتباط تلفنی زنده و گفتگوی با مسئولان پیرامون موضوعات روز جامعه، تاریخ، صفحه شما و پا توی کفش اخبار هر روز صبح ساعت 06:30 تا 9 صبح روی آنتن می‌رود.

گرامیداشت خاطرات رزمندگان جنگ تحمیلی در رادیو نمایش

رادیو نمایش با پخش برنامه‌ها و سریال‌های جدید، خاطرات رزمندگان دلاور هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می‌دارد.

«راه افتخار»، «سلام بر ابراهیم»، «مهاجران»، «تک تیرانداز» و «به یونس بگو» عناوین سریال‌هایی هستند که در این ایام از رادیو نمایش روی آنتن خواهند رفت؛ هر یک از این آثار از زاویه ای متفاوت به هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

همچنین برنامه زنده رادیویی «گیومه» ساعت 9 صبح به صورت کاملا ویژه، یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می دارند و برنامه زنده «نمای هشت» نیز هر روز ساعت 16 به بررسی هنرهای دفاع مقدس در عرصه تئاتر، سینما، موسیقی، شعر و ادبیات و همچنین عکاسی می پردازد.

کتاب صوتی «ملاقات در فکه» نیز به نویسندگی سعید علامیان و گویندگی مهرداد مهماندوست در 30 قسمت هر روز ساعت یک بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود؛ این کتاب داستان زندگی نامه شهید حسن باقری را روایت می‌کند.

بر اساس این خبر خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

«راه افتخار» به نویسندگی حمیدرضا عباسی و کارگردانی مینو جبارزاده در 10 قسمت هر روز ساعت 22:30 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود؛ این نمایش داستان زندگی یک آزاده در زمان اسارت را روایت می‌کند.

«سلام بر ابراهیم» به نویسندگی داریوش روحی و کارگردانی سعیده فرضی در 6 قسمت ساعت 11:30 صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

خلاصه داستان: داستان زندگی و سرگذشت شهید ابراهیم هادی است که این مجموعه در برگیرنده مقاطع زندگی شهیدی است که در دوران نوجوانی خود در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های زیادی از خود نشان داد و همزمان با تحصیل در بازار تهران نیز مشغول به کار بود.

«مهاجران» به نویسندگی و کارگردانی محمدپورحسن در 5 قسمت ساعت 10:30 صبح روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

خلاصه داستان: داستان برگرفته از داستان بیدل هوا نوشته زهرا سعیدی است که حمله بعثی‌ها به آبادان و داستان زندگی یک زوج را روایت می‌کند، مسعود همسر مرضیه از طرف بنیاد مسکن به مهران می‌رود و در نبود او هواپیماهای بعثی آبادن را مورد حمله قرار می‌دهند، مادر او شهید می‌شود و خانواده او به شیراز می‌روند و ... .

«تک تیرانداز» به نویسندگی رضا جابر انصاری و کارگردانی میکاییل شهرستانی در 7 قسمت ساعت 22:30 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

خلاصه داستان: سعید و مالکی که صاحب آژانس املاک است درباره زمین پدرش گفت‌وگو می‌کند و سعید می خواهد پدرش را راضی به فروش کند اما پدرش راضی نیست و برادرش نیز در آن خانه با خانواده‌اش زندگی می‌کند و به خاطر جنگ در مأموریت است و ... .

«به یونس بگو» به نویسندگی زهرا کولیوند و کارگردانی مجید حمزه در 7 قسمت ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

خلاصه داستان: خاله مونس سعی می‌کند با یاد آوری خاطرات گذشته، حافظه فراموش شده سعید را به او بازگرداند و ... .

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه‌کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده که همزمان با آغار هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

روزهای «در محاصره» را در شبکه افق ببینید

مجموعه مستند «در محاصره» روایتی از روزهای سخت حصر آبادان، در هشت قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.

مجموعه مستند - نمایشی «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر، داستان زندگی کسانی است که در جریان روزهای سخت حصر آبادان در این شهر ماندند و از آن دفاع کردند.

این مجموعه در هشت قسمت تولید شده و در هر قسمت طی گفتگو با شاهدان عینی آن دوران و نیز بازسازی برخی وقایع، داستان حصر آبادان را روایت می‌کند.

در این مستند 80 درصد کار بازسازی شده و مابقی آن بازخوانی خاطرات شروع جنگ تا زمان محاصره آبادان و عملیات ثامن الائمه(ع) است.

«در محاصره» در قالب مجموعه روایت فتح ساخته شده و از شنبه 30 شهریورماه هر روز شب ساعت 20 و تکرار آن ساعت 13 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

«دکل» روی آنتن شبکه پنج

فیلم سینمایی «دکل» به کارگردانی و نویسندگی عبدالحسن برزیده امشب (یکشنبه 31 شهریورماه) ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

این فیلم ساخته سال 1374 است و در خلاصه این مخاطبان خواهند دید: آبادان در محاصره دشمن و زیر آتش مداوم قرار گرفته است.

گروهی از نوجوانان بسیجی تحت فرمان حمید، تصمیم به نابود کردن دکلی می‌گیرند که شهر را مورد حمله‌های پیاپی قرار می‌دهد؛ شهر به تدریج تخلیه می‌شود و در این میان خانواده حمید نیز تصمیم به ترک شهر می‌گیرند؛ اما زهرا، خواهر حمید، حاضر به ترک شهر نیست و تصمیم دارد در کنار برادرش، در برابر دشمن مقاومت کند.

با پافشاری‌های بسیار زهرا، او هم در آبادان می‌ماند و در یاری رساندن و مداوای مجروحان شریک می‌شود. امیر، دوست حمید که در کنار وی به مقاومت در برابر دشمن مشغول است، از زهرا خواستگاری می‌کند و این در حالی است که به اعتقاد حمید، جنگی می تواند مسأله مهمتری باشد. سرانجام ......

بنا بر این گزارش، محمدرضا ایرانمنش، نیلوفر محمودی ، مهدی قلی پور، علیرضا اسحاقی و ... در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«پرتره استاد محمدجعفر یاحقی» در شبکه چهار

مستند «چشمه خورشید» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد محمدجعفر یاحقی می‌پردازد.

در این مستند که یکشنبه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود در ابتدا شاگردان استاد یاحقی در ستایش این استاد برجسته سخن می‌گویند و در ادامه تیم تولید «حکایت دل» با استاد یاحقی همسفر می‌شوند و به زادگاه هشان در تون تا دانشگاه فردوسی مشهد برای معرفی این استاد برجسته سفر می‌کنند.

محمدجعفر یاحقی (زاده 1326 در فردوس) پژوهشگر و نویسنده ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد، عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود و روز دوشنبه ساعت 19:30از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

پخش مجموعه مستند «متخصصان» از شبکه یک

مجموعه مستند «متخصصان» با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های نظامی و اقتصادی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

"زهرا حسین‌پور"، تهیه‌کننده مجموعه مستند «متخصصان» گفت: هدف از این برنامه نشان‌دادن بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های نظامی و اقتصادی و رسیدن به خودباوری است.

در اولین قسمت از این مجموعه که امروز ساعت 15:45 دقیقه پخش می‌شود، امیر سرتیپ "کریم عابدی" از خلبان‌های هوانیروز درباره فعالیت‌هایش در این نیرو تحت کنترل مستشاران خارجی و محدودیت‌هایی که برای جوانان ایرانی اعمال می‌کردند صحبت می‌کند.

تأثیر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در تلاش برای دستیابی به تکنولوژی‌های نظامی بدون نیاز به بیگانگان از دیگر بخش‌های سخنان امیرسرتیپ عابدی است.

مستند «متخصصان» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که در هفته دفاع مقدس یکشنبه تا چهارشنبه از این شبکه پخش می‌شود.

مرور 8 سال دفاع‌مقدس در 15 دقیقه

ویژه برنامه «سراج» با موضوع مروری بر رویدادهای 8 سال دفاع مقدس از شبکه یک پخش می‌شود؛ مستند سراج که ساعت 20:30 امشب پخش می‌شود، وقایعی را که طی 8 سال دفاع مقدس در جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روی داد بررسی می‌کند.

این مستند از مجموعه مستندهای «سراج» است که با تهیه‌کنندگی حسین سبطی و با هدف تحلیل و بررسی مسایل مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.

همراه با شبکه‌های برونمرزی در هفته دفاع مقدس

در هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه‎سازی سلحشوران و جوانان این مرز و بوم است، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون‎مرزی، برنامه‌هایی را برای این ایام تهیه و تدارک دیده‌اند.

در هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه‌سازی سلحشوران و جوانان این مرز و بوم است، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون‎مرزی، برنامه‌هایی را برای این ایام تهیه و تدارک دیده‌اند.

شبکه جهانی سحر با چهار کانال آذری، کردی، اردو و بالکان ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت این ایام پیش بینی کرده‎اند. در کانال بالکان برنامه زنده ویژه «هفته دفاع مقدس» به تهیه‌کنندگی امیرهوشنگ دارایی پخش می‌شود. کانال آذری سحر فیلم سینمایی «مهاجر» را در جدول پخش قرار داده و برنامه «کمپاس» به طور کامل و بخش‌هایی از برنامه خانواده و کودک کانال آذری به صورت ویژه به هفته دفاع مقدس می‌پردازند؛ کانال اردو نیز پخش مستند «نبردهای تامکت» ، فیلم سینمایی «دلبری» و برنامه‌های زنده «چشم اندازجهان»، « زاویه نگاه»، «جام‎جم» (جهان نما) به طور ویژه و بخش‎هایی از برنامه «نسیم زندگی» و «زندگی سلام» را به این مناسبت در نظر گرفته است.

شبکه هیسپان‌تی‌وی با پخش فیلم‌سینمایی «شیار 143» و مستند «دفاع‌مقدس»، ایام هفته دفاع مقدس را گرامی می‎دارد؛پخش مستند هشت قسمتی «LA SAGRADA DEFENSA » با موضوع دفاع مقدس، از روز 31 شهریور از شبکه تلویزیونی هیسپان‌تی‌وی آغاز شده است.

این مستند تلویزیونی مسائل جنگ تحمیلی را مرور می‌کند؛ مستند هشت قسمتی «دفاع مقدس» تا هفتم مهر در سه نوبت پخش 8:30، 15:30، 21:30 و 02:30 روی آنتن می‎رود؛ همچنین فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار نیز برای اولین بار به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان‌تی‌وی می‎رود.

«شیار 143» اثر ماندگار نرگس آبیار، 29 شهریور ساعت 19:30 به وقت تهران برای اولین بار به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان‌تی‌وی رفت و امروز یکشنبه 31 شهریور ساعت 9:30 و 20:30 و دوشنبه یکم مهر، ساعت 13:30 بازپخش می‎شود.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در رادیوهای برون مرزی رسانه‌ملی

هم زمان با هفته دفاع مقدس، مخاطبان رادیوهای تحت پوشش اداره کل آسیای میانه و قفقاز در معاونت برون‎مرزی صداوسیما، بیش از پیش با اصول و شیوه‌های دفاع و سلحشوری و پیروزی ایرانیان آشنا می‎شوند.

رادیو ترکی استانبولی، «سال‎های مقاومت و ایستادگی یک ملت در مقابل دشمن متجاوز» را به تهیه‌کنندگی میثم فریور بازگو می‎کند؛ همچنین در هفت برنامه با عنوان «با فرماندهان جنگ» به تهیه‌کنندگی میترا دیده‎بان، دوستان ایران اسلامی در ترکیه سوابق و رشادت‌های فرماندهان رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ایرانیان را مرور می‌کنند.

در رادیو آذری برون‌مرزی نیز برنامه «ققنوس» به موضوع «هنر انقلاب و دفاع مقدس» به تهیه‌کنندگی پریسا امیری و گویندگی سئودا حسن‌زادگان می‌پردازد؛ در برنامه «قره باغ؛ اسلام تورپاقی» (قره باغ؛ سرزمین اسلامی) به تهیه‌کنندگی حسن صادقی نیز ویژه برنامه «نقش دوران دفاع مقدس در بیداری مردم قره باغ و مقاومت آن‌ها در مقابل استکبار»، زمینه‌ای برای بهره‌گیری مخاطبان این رادیو در جمهوری آذربایجان از ثمرات هشت سال دفاع مقدس و اسلامی مردم ایران فراهم می‌کند؛ در برنامه «عائله» به تهیه‌کنندگی نرگس قماش حاجی گزارش‎های عیادت خانواده‌های ایران از جانبازان دفاع مقدس و در برنامه «چراغ» به تهیه‌کنندگی اکرم رضایی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس انعکاس می‎یابد.

گروه نمایش رادیو تبریز هم سه نمایش از جانبازی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را برای مخاطبان این رادیو اجرا می‎کند.

رادیو تالشی برون‌مرزی نیز در ویژه برنامه «خاکریز حماسه» با همکاری مصطفی سعیدی (تهیه‌کننده) با مخاطبان خود به زبان شیرین تالشی درباره تاریخچه و ثمرات دفاع مقدس ایرانیان سخن می‎گوید.

همچنین رادیو آران در برنامه‌های «میزگرد» به تهیه‌کنندگی و گویندگی پیمان عبداللهی و «صحبت فرهیختگان» به تهیه‌کنندگی اسماعیل بابایی، برنامه «سیز و بیز» به تهیه‌کنندگی فرشید زبوری و در نهایت در برنامه «یاشا حیات» (ویژه هفته دفاع مقدس) به تهیه‌کنندگی فرشید زبوری و گویندگی شعبان جهاندیده به این مهم می‎پردازد.

رادیو تاجیکی نیز هر روز ویژه برنامه «دفاع مقدس» را به مدت 15 دقیقه تولید و پخش می‌کند؛ رادیو ترکمنی در برنامه‌های «جهان سیاست» و «در آیینه شعر» به تهیه‌کنندگی احمد قرنجیک، تلاش می‏‎کند به دفاع مقدس ایرانیان از منظر‌های سیاسی و شعر و ادب نگاهی بیندازد.

رادیو آشوری نیز در گزارش‌های ویژه و مصاحبه با خانواده شهدای دفاع مقدس و جانبازان در میان هم‎وطنان آشوری، درباره دفاع مقدس ایرانیان با آشوریان جهان سخن می‎گوید؛ نینوس ورده به عنوان تهیه‌کننده و ناتالی قشه خسرو و دانیبل ورده، گوینده و مجری این برنامه‌ها هستند.

رادیو ارمنی برون‌مرزی نیز ویژه برنامه «هفته دفاع مقدس» را به تهیه‌کنندگی مرتضی احمدی پخش می‎کند؛ همچنین تهیه مصاحبه‌ها و گزارش‎های ویژه دفاع مقدس با تلاش راطیوس داوود، از دیگر برنامه‌های این رادیو در ایام هفته دفاع مقدس است.

سایت‎های ازبکی و قزاقی اداره کل آسیای میانه و قفقاز برون‌مرزی نیز، ویژه برنامه «هفته دفاع مقدس» را که متن آن در گروه فرهنگ و معارف برون‌مرزی نوشته و تهیه می‎شود، به زبان‌های ازبکی و قزاقی ترجمه و منتشر می‎کنند؛ مصاحبه گوهر عمرخانوا، خبرنگار سایت رادیو قزاقی با محمدرضا کریم‎زاده، یکی از جانبازان و آزادگان از تولیدات خوب ویژه بازگویی حقایق هشت سال دفاع مقدس است که به زبان قزاقی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403