به دنبال کار بودم که بی‌هوش شدم


به دنبال کار بودم که بی‌هوش شدم

تهران- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک سارق سابقه دار حرفه ای که با روش خوراندن آبمیوه و بیهوش کردن افراد اقدام به سرقت اموال آنان می‌کرد خبر داد و افزود: یک مالباخته که در تهران به دنبال کار می گشت از سوی این سارق حرفه ای بیهوش شد و اموال خود را از دست داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پلیس تهران، سردار علیرضا لطفی افزود: در ساعت ۱۱ صبح مورخه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، گزارش بیهوشی یک مرد جوان(حدودا ۳۵ ساله) در میدان امام حسین(ع) را به کلانتری ۱۰۶ نامجو اطلاع داد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: پرونده با موضوع سرقت بعنف به شیوه بیهوشی جهت رسیدگی تخصصی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش در پایگاه سوم اداره آگاهی به کارآگاهان بیان کرد که در روز حادثه(ساعت ۹صبح) در میدان امام حسین روی صندلی نشسته و از آنجایی که بدنبال کار بوده شخصی حدود ۴۵ ساله در کنارم نشست و خود را امیر معرفی کرد و وی اظهار داشت یک کارگاه تولیدی دارد و می تواند مرا در آنجا مشغول به کار کند و من هم به وی اعتماد کردم.

لطفی ادامه داد: شاکی در ادامه گفتگوها بیان داشت که امیر پیشنهاد داده تا آبمیوه خریداری کند که پس از چند دقیقه برگشت و یکی از آبمیوه ها را به من داد و دیگری را هم خودش خورد که پس از گذشت کمتر از ده دقیقه دچار سرگیجه شده و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم وسایل همرام از جمله وجه نقد، کارت بانکی و موبایل به ارزش ۵ میلیون تومان به سرقت رفته است.
سردار لطفی گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته و با توجه به شیوه و شگرد سارق، در بررسی های صورت گرفته در بانک مجرمین حرفه ای سابقه دار، تصاویر مجرمین به رویت مالباخته رسید و یکی از مجرمین سابقه دار بنام " امیر .ع ۴۵ ساله " دارای ۹ فقره سابقه کیفری به شیوه بیهوشی، بعنوان سارق از سوی مالباخته شناسایی شد.
وی بیان کرد: با مشخص شدن هویت سارق و با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و پایش های اطلاعاتی مخفیگاه "امیر" را در میدان راه آهن شناسایی کردند خاطرنشان کرد: در تاریخ ششم شهریور ماه در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از محل، مقادیری داروهای بیهوشی و حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف و به پایگاه منتقل شد.
سردار لطفی گفت: در تحقیقات اولیه، متهم به بیش از ده ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی در سطح شهر تهران اعتراف کرد و با دعوت از شکات نیز بیش از ده نفر از مالباختگان وی را مورد شناسایی قرار دادند.
در ادامه تحقیقات نیز« امیر» اظهار داشت: پس از آزاد شدن از زندان در اسفند ماه سال گذشته که به همین جرم در حال تحمل حبس بوده، شروع مجدد به سرقت کرده و سوژه ها را از بین افراد جوان و بیکار انتخاب و پس از گفتگو با آنان و ایجاد رابطه صمیمانه و جلب اعتماد کامل اقدام به اجرای نقشه سرقت از آنان می کردم و پس از سرقت اموال را به مالخری واقع در میدان شوش به قیمت ناچیزی می فروختم و پول حاصله را صرف مواد مخدر و خوشگذرانی می کردم.

همچنین بدنبال اعترافات سارق، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه مالخر نیز شناسایی و در محدوده شوش دستگیر شده و به خریداموال مسروقه اعتراف کرد.
سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه و اعتراف صریح به سرقت اموال به ارزش ۵۰ میلیون تومان، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم ارتکابی، در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
سردار لطفی به شهروندان توصیه کرد: به افراد غریبه ای که در مکان های عمومی مانند خیابان، پارک و وسایل نقلیه عمومی به شما نزدیک می شوند اعتماد نکرده، چرا که مجرمین با استفاده از شگرد بیهوشی به وسیله مواد غذایی و نوشیدنی، از قبول آبمیوه و مواد خوراکی از افرادی که مدت کوتاهی از آشنایی شما می‌گذرد و هیچگونه شناخت درستی از آنان ندارید خودداری کنید و به خاطر داشته باشید با صحبت از مشکلات و مسایل شخصی با افراد ناشناس، به راحتی اطلاعات لازم برای فریب و اغفال خود را در اختیار آنها قرار می دهید.

تهرام/۷۲۴۷//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟