فرماندار شمیرانات: جوانان با بهره‌گیری از شعر و ادب باانگیزه شوند


فرماندار شمیرانات: جوانان با بهره‌گیری از شعر و ادب باانگیزه شوند

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان شمیرانات تأکید کرد: اگر زندگی جوانان ما با شعر بزرگان آمیخته شود نشاط و انگیزه جایگزین غم‌های نهادینه آنها و در نهایت خانواده‌ها می شود.

به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور روز یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان شمیرانات اظهار داشت: خردمندی، خداپرستی و مقاومت شاخص های اساسی قوم ایرانی است و اسطوره های ایرانی عمدتاً پهلوانانی ممتاز در فکر، نظر، انسانیت، جوانمردی و خردمندی بودند.

وی افزود: ما هیچگاه در تاریخ دست چپاول به سرزمین های دیگر نداشتیم و همواره تنها از خاک و عزت خود دفاع کرده ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تلاش کنیم مهربانی، مدارا، گفت و گو، اخلاق و وحدت را در جامعه احیا کنیم که در این روزهای دشوار بیش از هر زمان به آنها نیازمندیم.

فرماندار شمیرانات گفت: وظیفهٔ مسئولان، پیشکسوتان و بزرگترهای جامعه است تا اهمیت مهربانی، عشق و تعامل با یکدیگر را به جوانان گوشزد کنند.

وی ضمن بیان اینکه هر اتفاقی در سرزمین ما پیوست فرهنگی دارد گفت: در راستای احیای فرهنگ در این شهرستان طرح رستوران های دوستدار کتاب را اجرا خواهیم کرد تا علاوه بر نامگذاری آلاچیق ها به نام نویسندگان و شعرا و فرهیختگان، کتاب های مختلف را در معرض دید عموم قرار دهیم تا تمایل شهروندان به مطالعه را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، انتقال ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات از دهکده المپیک به حوزه استحفاظی شهرستان، حضور و مشورت در جلسات تصمیم گیری نمایندگان اجرایی شهری و روستایی، تامین مکان مناسب برای انجمن های مختلف اعم از انجمن شعر از مطالبات هنرمندان شهرستان در این نشست بود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (بخش هایی از منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)