پیچیده‌ترین دشمن دانش‌آموزان را بشناسید


 پیچیده‌ترین دشمن دانش‌آموزان را بشناسید

اگر به دنبال پیچیده‌ترین دشمن دانش آموزان هستید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران این روزها اغلب افراد از گروه‌های سنی مختلف حتی از سنین زیر ده سال، روز خود را با تلفن همراه آغاز می‌کنند.

اثرات تلفن همراه بر دانش آموزان

استفاده از تلفن همراه برای دانش آموزان تبعات مختلفی دارد و شاید بتوان گفت به کاربردن آن مانند استفاده از آتش است که می‌تواند مفید یا مخرب باشد. به عنوان نمونه گاهی در دبیرستان‌ها تلفن همراه نقش یک وسیله کمک آموزشی را دارد و توزیع نمونه‌ سوال‌ها و حتی انجام برخی آزمون‌ها هم از طریق همین تلفن‌های همراه انجام می‌شود.

مطالعه بر روی دانش‌آموزان نشان می‌دهد تاثیرات منفی این فناوری، از اثرات مثبت آن بیشتر است. مشکلی که در حال حاضر بسیار شایع است استفاده‌های نادرست دانش‌آموزان از این فناوری در انتشار مطالب، فیلم‌ و عکس‌های نامناسب از فضای آموزشی است. از آنجا که کنترل دقیق این امور از سوی والدین و مسئولان آموزشی تقریباً غیر ممکن است، اولیای مدارس عطای منفعت‌های آموزشی تلفن همراه را به لقای آن بخشیده و استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند.

در باب استفاده درست از تلفن همراه، نه تنها اغلب آموزشی برای این گروه‌های سنی وجود ندارد بلکه پای این وسیله به کلاس‌های درس هم کشیده شده و موجب بر هم خوردن تمرکز دانش‌آموزان و افت تحصیلی آن‌ها می‌شود.

نوجوانان به جای مطالعه مفید، افزایش مهارت‌ها وکسب تجربیات عملی برای زندگی، بیشتر وقتشان را با تلفن همراه سپری می‌کنند. ارسال، دریافت و خواندن پیام‌های کوتاه متنی به‌شدت در بین جوانان و نوجوانان افزایش یافته است، در حالی که پیام‌ها و اطلاعاتی که توسط تلفن همراه رد و بدل می‌شود، در بسیاری از موارد صحت ندارد و بعد علمی آن هم قابل مقایسه با مطالب کتاب‌ها نیست.

علاوه‌بر‌این ، اغلب نوجوانان و جوانان پیش از خواب از تلفن همراه استفاده می‌کنند که همین موضوع تأثیر منفی بر روند خواب، استراحت و رشد آن‌ها دارد.

با وجود اثرات منفی این فناوری بر روی دانش‌آموزان، به نظر می‌رسد آموزش استفاده‌ صحیح از آن، برای همه دانش‌آموزان ضروری است و منع استفاده از آن نمی‌تواند در دراز مدت تأثیر مثبتی داشته باشد.

همچنین توصیه می‌شود استفاده از تلفن همراه در این گروه سنی با مراقبت‌ ویژه خانواده‌همراه باشد و اولیای مدارس نیز برنامه‌هایی برای آموزش آداب استفاده از تلفن همراه، ایمیل و پیام کوتاه برای دانش‌آموزان داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان