برگزاری نمایشگاه های مشترک به دیپلماسی فرهنگی کمک می کند


برگزاری نمایشگاه های مشترک به دیپلماسی فرهنگی کمک می کند

علی اصغر مونسان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و متقابل می‌تواند به دیپلماسی فرهنگی کشور کمک کند و موجب نزدیکی بیشتر ملت‌ها شود.

برگزاری نمایشگاه های مشترک به دیپلماسی فرهنگی کمک می کندبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه برگزاری نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا (گزیده‌ای از موزه باستان شناسی آلیکانته) در جمع خبرنگاران گفت:خیلی خوشحالم که نمایشگاه مشترک دیگری با کشور اسپانیا برگزار می‌شود. ما پیش از این نمایشگاهی را در آلیکانته برگزار کردیم و متقابلا موزه آلیکانته اسپانیا نمایشگاهی را در موزه ملی ما برگزار می‌کند. جزو سیاست‌های ما است که بتوانیم ارتباطات فرهنگی را با جهان گسترش بدهیم؛ موزه‌ها مکان مناسبی هستند که ما بتوانیم فرهنگ غنی و گذشته با اصالتمان را به کشور‌های دیگر جهان معرفی کنیم و آن‌ها هم خیلی علاقمند هستند که آثار تاریخی این کشور با تمدن را بتوانند از نزدیک ببینند.

او بیان کرد:ما معتقد هستیم برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و متقابل می‌تواند به دیپلماسی فرهنگی کشور کمک کند و موجب نزدیکی بیشتر ملت‌ها شود و شناخت بیشتری از هم پیدا می‌کنیم و موجب ارتقای سطح روابط ما می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:در این دنیای پرآشوب فکر می‌کنم موضوعات فرهنگی که اوج آن بخش میراث فرهنگی و موزه‌ها است می‌تواند به معرفی فرهنگ ما کمک کند و باعث نزدیکی ملت‌ها شود. من همینجا باید از دوستان خوبم در وزارت امور خارجه تشکر کنم که انصافا همراهی خوبی داشتند.

مونسان گفت:روند برگزاری نمایشگاه‌های مشترک ادامه خواهد داشت. امروز گردشگران زیادی در دنیا وجود دارند که تعداد زیادی از آن‌ها به بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها علاقمند هستند. ما با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک علاوه بر اینکه می‌خواهیم فرهنگ غنی کشورمان را به کشور‌های دیگر معرفی کنیم موجب نزدیکی بیشتر دولت‌ها و ملت‌ها می شویم، فضای مناسبی برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های تاریخی کشورمان است و حتما این کمک می‌کند که گردشگران بیشتری به کشورمان بیایند.
انتهای پیام/

افتتاح نمایشگاه میراث باستانی اسپانیا در موزه ملی مورخ ۳۱ شهریور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان