مدارس رشت صاحب شهردار می شوند


مدارس رشت  صاحب شهردار می شوند

رشت - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس این کلانشهر خبر داد.

علیرضا حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح شهردار مدرسه در مدارس رشت با حمایت اعضای شورای اسلامی و شهردار این کلانشهر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: با پی گیری ها وهمکاری های سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان طرح شهردار مدرسه به زودی در مدارس رشت اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش روحیه مشارکت اجتماعی در سطح مدیریت شهری، آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیف شهروندی، تقویت حس مسئولیت پذیری و تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه در کودکان و نوجوانان از اهداف طرح شهردار مدرسه است.

حسنی بیان داشت: به منظور نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی در اذهان کودکان و نوجوانان و با توجه به این که قشر کودک و نوجوان آموزش پذیرترند، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اقدام به اجرای طرح شهردار مدرسه کرد تا ضمن فراهم کردن زمینه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی موجب ارتقای فرهنگ شهروندی در نسل آینده شود.

وی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان با مفاهیم پایه شهروندی، وظایف شهرداری و حقوق شهروندی آشنا می شوند و می توانند ضمن دعوت شهروندان به رعایت اصول شهروندی، مسائل و مشکلات شهروندان را برای بررسی و حل به شهرداری انعکاس دهند.

سال تحصیلی جدید از فردا همزمان با سراسر کشور با حضور حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در استان گیلان آغاز می شود.

۷۲۸۶ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟