پنج کلاس درس تربیت بدنی در البرز راه اندازی شد


پنج کلاس درس تربیت بدنی در البرز راه اندازی شد

کرج - ایرنا- به مناسبت آغاز سال تحصیلی در آیینی پنج کلاس درس تربیت بدنی و ورزش مجهز به وسایل تخصصی ویژه دانش آموزان دوره اول ابتدایی در نواحی چهارگانه کرج و ساوجبلاغ راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در آیین راه اندازی این کلاس ها افزود: توسعه مهارت های پایه و بنیادین و سواد حرکتی ورزشی شامل آشنایی با نحوه صحیح راه رفتن، انواع دویدن ، ضربه زدن ، دریافت کردن وگرفتن ، پرتاب کردن ، پریدن ،تغییر جهت و جاخالی دادن ها، لی لی کردن، خزیدن می شود.

فرشید علیزاده خاطرنشان کرد: برای رشدو تکامل کودکان، نیاز به برنامه ریزی اصولی و همکاری همه جانبه خانواده، مدرسه و حمایت مسوولان دارد که در این راستا دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه و تخصصی دارد.

وی بیان داشت: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به منظور کمک به تجهیز این گونه کلاس های درس تربیت بدنی ورزشی، از این حرکت ارزنده در استان البرز حمایت کرد.

وی تصریح کرد: مهارت های حرکتی پایه و بنیادین مهارت هایی هستند که در زندگی روزمره به کار می روند.

علیزاده اضافه کرد: انسان برای حفظ و بقای خود به این مهارت ها نیاز دارد.

این مسوول یادآورشد: توسعه دادن این مهارت های پایه تاثیر به سزایی در اجرای موفقیت آمیز مهارت های حرکتی پیجیده ورزشی دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس