بهداشت کشتارگاه های فردیس جدی گرفته شود


بهداشت کشتارگاه های فردیس جدی گرفته شود

کرج - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: توجه به مسایل بهداشتی کشتارگاههای این شهرستان باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایرنا،علیرضا صیاد روز یکشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی فردیس افزود: اگر کشتارگاهها ساختار بهداشتی لازم را نداشته باشند تمام زحمات و هزینه های صرف شده برای سلامت دام از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: امنیت غذایی زمانی تامین می‌ شود که سرانه سبد غذایی خانواده‌ها به صورت صحیح انتخاب و تهیه شود و در این راستا تهیه گوشت سالم و بهداشتی برای سبد غذایی خانوارها باید جدی گرفته شود.

صیاد ادامه داد: کشتارگاه صنعتی فردیس افزون بر استان البرز، بخشی از گوشت قرمز شهرستان های غربی استان تهران را تامین می کند.

وی گفت: این کشتارگاه روزانه بیش از ۵۰ دام سنگین و ۲۰۰ دام سبک را کشتار می شود که بخش مهمی از نیازهای استان البرز را برطرف می کند و می تواند با افزایش ورودی دام های زنده این ظرفیت را به حدود یک هزار دام نیز برساند.

معاون سیاسی فرماندار فردیس گفت: نظارت بر سلامت دام ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه ها و حمل بهداشتی در کشتارگاه دام از جمله موارد مهم در سلامت است.

با اشاره به اینکه نظارت شرعی احشام توسط عالم در کشتارگاه صورت می گیرد ، گفت: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل ازمردم انتظار میرود از ذبح دام در خارج از کشتارگاه یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی و کشتارگاه خودداری نمایند.

اکنون یک کشتارگاه صنعتی و چهار کشتارگاه نیمه صنعتی در استان البرز فعال هستند و سالانه حدود ۹ هزارو ۵۱۰ تن گوشت قرمز در کشتارگاه های البرز استحصال می شود.
سرانه مصرف گوشت در استان البرز ۱۱.۴ کیلوگرم است.

۷۴۱۳/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان