بیش از 75 هزار هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری قرار گرفتند


بیش از 75 هزار هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری قرار گرفتند

اردبیل _ ایرنا _ معاون صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از 75 هزار نفر از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و خبرنگاران تحت پوشش بیمه این صندوق قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا ، منصور وحیدی‌فر روز یکشنبه در نشست با هنرمندان خلخال با اشاره به خدمات صندوق به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران افزود: ماهانه بطور میانگین ۸۰ میلیارد ریال از طرف صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی کشور برای حق بیمه هنرمندان هزینه پرداخت می‌شود.

او گفت: در صورت تایید آثار هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هشت میلیون ریال از محل طرح تکریم و همچنین در صورت تشخیص ناتوانی مالی هنرمندان بالای ۶۰ سال ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزاریال مستمری به این افراد از طرف صندوق پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: این سن برای هنرمندان استان اردبیل بلحاظ محرومیت این استان ۵۵ سال در نظر گرفته شده است.

وی تنها اختلاف بیمه تامین اجتماعی هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر با سایرین را عدم دریافت حق بیمه بیکاری از سوی هنرمندان عضو این صندوق بدلیل نداشتن کارفرما ذکر کرد.

وی افزود: دریافت خدمات منوط به عضویت در صندوق اعتباری هنر است و در صورتی که فردی فرایند ثبت‌نام عضویت خود را در سایت صندوق تکمیل کند و عضویت وی از سوی کارشناسان تایید شود، می‌تواند از خدمات این صندوق بهره‌مند شود.

وی همچنین گفت: برغم مشکلات مالی و کمبود بودجه در ۲ سال گذشته رویکرد و توجه ما به سمت برخورداری هنرمندان استانی از خدمات صندوق بوده و تلاش می‌کنیم مشکلات بیمه‌ای، درمانی و معیشتی هنرمندان سراسر کشور بویژه مناطق محروم را رفع کنیم.

او با بیان اینکه وجود برخی مشکلات در روند ارائه خدمات غیرقابل انکار است، افزود: در سفرهای حمایتی که با حضور در جمع هنرمندان و استماع مشکلات از نزدیک صورت می‌گیرد ، بسیاری از مشکلات طرح شده هنرمندان حل و فصل می‌شود.
وی همچنین با اشاره به بیمه هنرمندان گفت: تاکنون ۵۲ هزار نفر از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند و بدهی صندوق به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد و از سال ۹۶ هم بیش از ۱۹ هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.
وحیدی‌فر در خصوص بیمه درمان تکمیلی بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ هزار نفر برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی ثبت‌نام کردند که بخشی از هزینه توسط متقاضی و مابقی توسط صندوق پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر تنها با پرداخت ۷۰۰ هزار ریال می‌توانند از مزایای بیمه تکمیل درمان بهره‌مند شوند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۸۸ میلیارد ریال هزینه‌های عمل جراحی ،بستری و بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز مراکز طرف قرارداد) به اهالی فرهنگ و هنر پرداخت شد.

وی گفت: صندوق اعتباری هنر در سال جاری تمام بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی شامل ۳۸۰ میلیارد ریال اصل بدهی حق بیمه هنرمندان و نیز ۶۰۰ میلیارد ریال جریمه دیرکرد بدهی را تسویه کرده است.

وحیدی‌فر همچنین با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان نامی کشور در استان‌هایی غیر از تهران رشد کرده‌اند، افزود: هنرمندان مستعد بسیاری در مناطق مختلف کشور هستند که متاسفانه از نظر معیشتی وضعیت خوبی ندارند و ما طی ۱۵ سفر گذشته به مناطق مختلف کشور توانستیم با بیش از سه هزار هنرمند از نزدیک دیدار کنیم و تلاش‌ها منجر به استفاده از خدمات این صندوق توسط هنرمندان جدید شد.
او گفت: در جلسات مشترک با هنرمندان بر ایجاد روحیه مطالبه‌گری تاکید می‌کنیم، ضمن اینکه معرفی هنرمندانی که درگیر مشکلات متعدد بویژه مسائل درمانی هستند وظیفه ذاتی ما است.

وی با قدردانی از حضور هنرمندان خلخال در نشست امروز و باراز خرسندی از گفت و گو با اصحاب هنر و قلم اظهارامیدواری کرد در این سفرها و با همکاری هنرمندان دردهای جامعه هنری کاهش و زمینه فعالیت حرفه‌ای افراد مستعد فراهم شود.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام