آمادگی سیستم بانکی برای استقبال از بانکداری هوشمند/ ارتقای جایگاه کارمندان بانک برای انجام عملیات‌های IT


آمادگی سیستم بانکی برای استقبال از بانکداری هوشمند/ ارتقای جایگاه کارمندان بانک برای انجام عملیات‌های IT

مدیر امور سازمان و روش‌های بانک تجارت از پیشرفت روز افزون نظام بانکی برای استقبال از هوشمندسازی عملیات بانک‌ها خبر داد.

مدیر امور سازمان و روش‌های بانک تجارت از پیشرفت روز افزون نظام بانکی برای استقبال از هوشمندسازی عملیات بانک‌ها خبر داد.

آمادگی سیستم بانکی برای استقبال از بانکداری هوشمند/ ارتقای جایگاه کارمندان بانک برای انجام عملیات‌های ITبهزاد کشانچی، مدیر امور سازمان و روش‌های بانک تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا با راه اندازی بانکداری الکترونیک کارمندان بانک عملا بیکار می‌شوند؟ اظهار کرد: بانکداری الکترونیک در جهان و ایران روز به روز در حال توسعه بوده و مشتریان برای انجام اغلب نیاز‌های بانکی خود به جای مراجعه حضوری به شعب از ابزار‌های کارت و بانکداری الکترونیک استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: هر چند گسترش روز افزون بانکداری الکترونیک در کاهش شعب بانک‌ها و همچنین کاهش استخدام پرسنل و یا از بین رفتن برخی مشاغل تأثیر دارد اما به جایگزینی آن‌ها حرفه‌های جدیدی شکل می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی های مدیران بانکی برای بکارگیری نیروهای انسانی بانک ها در قسمت آی تی بیان کرد: در بانک‌ها نیز با توسعه سرویس‌های بانکداری الکترونیک، خدمات بازاریابی، فروش، کنترل، پشتیبانی از سرویس‌های مذکور افزایش یافته و بر این اساس مشاغل خاص این خدمات اضافه خواهد شد؛ بنابراین در زمان کاهش و ادغام شعب، فردی اخراج یا بیکار نمی‌شود بلکه آن‌ها به شغل‌های دیگری در داخل بانک یا شعب دیگر گمارده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آیا بانکداری الکترونیک کارمندان بانک‌ها را بیکار می‌کند؟ / آخرین جزئیات وضعیت شعب بانکی مناطق سیل زده

آیا سفته در کشور جایگزین دیگری دارد؟

کشانچی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چرا جایگاه سفته در نظام تضامین کشور تغییر نمی‌کند و جایش را به سند جدیدتری نمی‌دهد؟ بیان کرد: سال هاست که سفته در زمره اسناد تجاری در قانون تجارت تعریف شده است و درصورت رعایت ضوابط مقرر در این قانون مزایایی برای دارنده آن در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: این روز‌ها مزایای زیاد سفته موجب شده است تا استقبال از آن روند رو به رشدی پیدا کند و در روابط تجاری اشخاص با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. با وجود سفته می‌توان به اقدام از طریق دادگاه‌ها علیه صادر کننده سفته و ضامنین آن بدون نیاز به تامین خواسته اشاره کرد.

گفتنی است سال هاست که سفته به عنوان یکی از اسناد تضامینی نسبتاً متروک در ایران به کار گرفته می شود، اما این بین اشخاص ترجیح می‌دهند برای اطمینان از دریافت طلب خود از چک استفاده کنند؛ و این سوال همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا این سند متروکه با به میان آمدن چک، همچنان در زمره اسناد تضمینی قرار دارد و جای خود را به سندی جدید نمی دهد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !