رزهای دست‌ساز، مرهمی بر زخم‌های سرطان


رزهای دست‌ساز، مرهمی بر زخم‌های سرطان
روز جهانی «رز» به یادبود «ملیندا رز» ۱۲ ساله از کانادا که به تومور «آسکین» یک نوع نادر سرطان خون مبتلا بود، گرامی داشته می‌شود.

۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) روز جهانی «رز» نامیده می‌شود؛ هدف از برگزاری این روز شادی بخشیدن به زندگی افرادی است که در سراسر جهان با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند. این روز همچنین روزی برای گسترش آگاهی در مورد سرطان است. در روز جهانی رز، گل‌های رز دست‌ساز، کارت پستال‌ها و هدایای دست‌ساز به بیماران سرطانی اهدا می‌شود. همچنین چند برنامه ویژه برای قدرت بخشیدن به افراد مبتلا به سرطان برنامه‌ریزی می‌شود. رز که سمبل عشق، محبت و علاقه است به بیماران سرطانی داده می‌شود تا در نبرد با سرطان به آنها قدرت بخشد. روز جهانی رز به یابود خاطره ملیندا رز از کانادا که به تومور آسکین یک نوع نادر سرطان خون بود، گرامی داشته می‌شود.

زندگی کوتاه ملیندا رز، زندگی افراد زیادی را متاثر کرد. وی تا آخرین نفسش امید خود را به رهایی از این بیماری از دست نداد. ملیندا در شش ماه آخر زندگی‌ به مبارزه با سرطان ادامه داد و با تاثیر مثبت بر زندگی اطرافیان خود از روزهای باقی مانده به بهترین نحو استفاده کرد.

وی ایمیل، شعر و نامه می‌نوشت و مطمئن می‌شد که به زندگی افراد شادی می‌بخشد. او با روحیه شگفت‌انگیز و شوق زندگی، زندگی افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار داد و یادش در دل‌ها باقی ماند. روز جهانی رز به او و بسیاری از بیماران سرطانی که مانند او شجاعانه با این بیماری می‌جنگند، اختصاص یافته است.

بیماری سرطان در واقع با رشد غیرعادی سلول در بدن بروز می‌کند و پتانسیل گسترش در قسمت‌های دیگر بدن را نیز دارد. مطالعات نشان می‌دهند که یکی از عوامل اصلی سرطان مصرف تنباکو است. رژیم ضعیف غذایی، چاقی و نداشتن فعالیت فیزیکی و مصرف الکل از دیگر دلایل ابتلا به سرطان به شمار می‌آید. چهارم فوریه (۱۵ بهمن) نیز به عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری شده است.

irna​.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس