درمان سرطان مغز کودکان با داروی لوسمی


درمان سرطان مغز کودکان با داروی لوسمی
پژوهش های اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان میدهد داروی درمان نوعی لوسمی موثرتر از داروهای رایج درمان تومور مغزی در بچه ها هست.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، طبق این مطالعه داروی نیلوتینیب( nilotinib) که برای درمان لوسمی مزمن میلوئیدی یا به اختصار CML تجویز میشود ، در درمان سرطان مغز بچه ها بسیار مؤثر هست.

لوسمی مزمن میلوئیدی نوعی سرطان خون هست که سلول های مغز استخوان یا میلوسیت ها را تحت‌تأثیر قرار میدهد. داروی نیلوتینیب سلول های سرطانی مخصوصی را که فعالیت غیر طبیعی دارند، با دو مکانیسم گوناگون مورد مقصود قرار میدهد.

این مطالعه نشان میدهد این دارو در درمان مدولوبلاستوما، یکی از رایج ترین اقسام غده مغزی در کودکان، موثرتر از داروهای رایج هست. اکنون درمان غده مغزی با شیوه های شایع مؤثر نیست و صرفا تعداد اندکی از موردهای به درمان جواب میدهد .

داروی جدید در مدل های حیوانی موفقیت آمیز گزارش شده و علاوه بر این که رشد غده را کاهش داده، هیچگونه ایستادگی دارویی رخ نداده هست. داروی نیلوتینیب بطور همزمان چند پروتئین کیناز را که برای رشد غده کلیدی هست، مهار میکند .

این مطالعه نیازمند بررسی بیش تر هست و میتواند برای انواع سرطان هایی که سلول ها دارای مسیر سیگنالینگ بیش فعال هستند مؤثر باشد.

نتیجه این مطالعه در نشریه PLOS One منتشر شده هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...