با خوردن موز در وعده صبحانه، وزن کم کنید


با خوردن موز در وعده صبحانه، وزن کم کنید
پژوهشگران عنوان میکنند خوردن موز در وعده صبحانه میتواند به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش مهر، « هیتوشی واتاناب»، برنامه رژیم غذایی با عنوان «رژیم موز در صبحانه» را برای کاهش وزن معرفی می کند. در ژاپن این رژیم غذایی به« رژیم موز» مشهور هست که برای کاهش وزن استفاده میشود.

به گفته واتاناب، این رژیم غذایی میتواند انرژی بدن را تأمین کند، قندخون را تنظیم نماید و سوخت وساز را بهبود بخشد.

برترین نکته این رژیم غذایی این هست که نیازی به برنامه ریزی برای وعده های غذایی و محدودکردن کالری ها نیست. چه بسا ورزش کردن هم بعنوان یک مورد انتخابی و چه بسا در قالب پیاده روی سفارش میشود.

تنها محدودیت این رژیم غذایی این هست که حتماً در وعده صبحانه فقط موز خورده شود و حتی در تعداد آن هم محدودیت وجود ندارد. همچنین باید در زمان روز آب نوشیده شود.

عمدتاً در این رژیم، شخص باید با شکم خالی موز بخورد و در ادامه روز برای خوردن هر چیز دیگری ازاد هست. فقط باید پس از خوردن نخستین موز و بلافاصله پس از آن، نوشیدن یک لیوان آب که نه گرم باشد و نه سرد، ۲۰ دقیقه فاصله ایجاد کنید و بعد درصورتی که حس گرسنگی کردید یک موز دیگر بخورید. این کار باعث تقویت سوخت وساز میشود و در نتیجه به کاهش وزن کمک میکند.

نکات دیگر قابل توجه در این رژیم غذایی این هست که شما اجازه خوردن ناهار و شام عادی تان را دارید، صرفا این که باید از قانون ۲۰/ ۸۰ پیروی نمایید. یعنی این که زمانی که ۸۰ درصد حس سیری کردید دست از غذاخوردن بکشید.

شام تان را دیرتر از ۸ شب نخورید و حداکثر تا ۱۲ شب بخوابید. بهتر هست در میان وعده ها هم میوه بخورید.

موز مملو از نشاسته، فیبر و پتاسیم هستکه باعث افزایش احساس سیری میشود و برای طولانی‌مدت شما را سیر نگه می دارد. در نتیجه اشتها شما به غذا کاهش یافته و از پرخوری بین وعده های اصلی غذا جلوگیری میکند.

بر اساس استدلال واتاناب، موز پس از استفاده مستقیما به روده بزرگ میرود و در روده کوچک تجزیه نمی شود. در روده بزرگ تخمیر شده و باکتری های موجود در روده به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می شوند و این عملکرد باعث جوان سازی مجاری گوارشی شده و سلول های تازه ایجاد می شوند که برای سلامت کل بدن عالی هستند.

اخطار

بیماران قلبی و افرادی که داروهای مسدودکننده بتا استفاده میکنند باید پیش از استفاده موز به این شیوه، با پزشک شان مشورت نمایند. مسدودکننده های بتا میتوانند باعث افزایش پتاسیم در خون شده که تأثیر مخربی بر کلیه ها دارد. همچنین بیماران کلیوی هم باید با پزشک شان مشورت کنند چراکه کلیه ها قادر به دفع میزان پتاسیم اضافی نیستند و در این موارد استفاده زیاد موز میتواند کُشنده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد