توجه دستگاه‌های اجرایی به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی


توجه دستگاه‌های اجرایی به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی

رشت - ایرنا - استاندار گیلان تأکید کرد که حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های داخلی، مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا خصوصاً دولت تدبیر و امید است، افزود: یکی از مهمترین ابعاد راهبرد اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های درونی و برنامه‌ریزی اصولی برای بهره برداری از این پتانسیل هاست و گیلان در این حوزه هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم استعدادهای داخلی، وجوه ممتاز زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی، صنعت و گردشگری از اولویت های تعیین شده در راستای شتاب در رونق و توسعه پایدار گیلان تعریف شده ، خاطر نشان کرد: همه ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده، باید توسط دستگاه اجرایی به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور متاثر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از یک سو منافع ملی و از سوی دیگر منافع استان اقتضا می کند تا همه دستگاه های اجرایی ذیربط ، تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را به‌طور کامل اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پرهیز از هرگونه کوتاهی، سهل انگاری و اغماض در اجرای پروژه ها تأکید و تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری های داخلی یکی از مولفه‌های کاربردی اقتصاد مقاومتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا با حمایت دولت شاهد تقویت تولید داخلی، افزایش صادرات و کاهش واردات کالا باشیم.

زارع تأکید کرد: تقویت نوآوری و فناوری در تولید، حمایت بیش از پیش از واحدهای دانش بنیان و استفاده بهینه از دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پارک علم و فناوری و نیز مرکز تحقیقات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است