نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در یزد حمایت می‌شوند


نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در یزد حمایت می‌شوند

یزد - ایرنا - معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: نویسندگان و ناشران این عرصه که آماده همکاری باشند از لحاظ مادی و معنوی در استان برای چاپ و انتشار آثار مناسب در حوزه ایثار و شهادت حمایت می‌شوند.

اعظم حجت عصر یکشنبه در نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا افزود: کار شناسایی نویسندگان و ناشران این حوزه آغاز شده است، هم اکنون هشت نفر در چاپ و انتشار کتاب دفاع‌مقدس همکاری دارند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات، پیگیری رفع مشکلات چاپ، همکاری در تدوین و ایجاد زمینه برای فروش و توزیع کتاب از جمله خدماتی است که انجام می‌گیرد.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: تاکنون ۵۲ عنوان کتاب و همچنین هشت مورد به صورت صوتی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان و جوانان گذاشته شده است .

حجت خاطر نشان کرد: هشت جلد کتاب در دست تدوین است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این آثار در پیشخوان کتابفروشی‌های استان قرار گیرد.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و جلسه‌های نقد و بررسی آثار مکتوب و صوتی از جمله ماموریت‌های مهم این اداره‌کل است.

معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان داشت: تمام نویسندگان و ناشران برای همکاری می‌توانند به این اداره کل مراجعه کنند.

حجت گفت: چاپ کتاب و ارائه آن به مردم و جوانان در خصوص دفاع‌مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و ۷۷۷ نفر آزاده دارد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !