اصفهان میزبان برترین قاریان و حافظان قرآن کشور/ برگزاری رقابت‌ها طی روز‌های6 تا 19 مهر


اصفهان میزبان برترین قاریان و حافظان قرآن کشور/ برگزاری رقابت‌ها طی روز‌های6 تا 19 مهر

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور از برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روئز‌های 6 تا 19 مهرماه به میزبانی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم باحضور حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام علی مقنی رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست مقنی به ارائه جزئیاتی از چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پرداخت و گفت: این رقابت‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ مهرماه در دانشگاه اصفهان آغاز می‌شود و تا روز ۱۱ مهرماه در بخش برادران ادامه دارد. همچنین بخش خواهران از روز ۱۱ مهر آغاز و تا ۱۹ مهر برگزار می‌شود

وی چابک‌سازی و جذاب‌کردن مسابقات را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانست و گفت: تا سال قبل مرحله نهایی رشته معارف خانم‌ها و آقایان در کنار مسابقات مرحله نهایی برگزار می‌شد اما امسال مسابقات معارف را به صورت تولیدی در قم برگزار کردیم که انشاءالله بعد از پایان ماه صفر از شبکه قرآن پخش می‌شود.

وی به قضاوت ۶۰ داور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: امسال ۶۰ نفر از برترین اساتید برادر و ۴۵ داور خانم در مسابقات قضاوت می‌کنند.

مغنی از انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات مختلف بین‌المللی در مسابقات سراسری خبر داد و گفت: شاید اصلی‌ترین جایزه مسابقات سراسری قرآن کریم موضوع انتخاب نمایندگان ایران در مسابقات جمهوری اسلامی و مسابقات کشور مالزی است که این دو نماینده بلافاصله پس از اعلام نتایج مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی می‌شوند. همچنین تا قبل از برگزاری مسابقات به شیوه سطح‌بندی نفرات اول تا پنجم جوایزی را دریافت می‌کردند اما طی سال‌های اخیر مسابقات، برگزیدگان در سه سطح ممتاز عالی و شایسته تقدیر رتبه‌بندی می‌شوند که هیچ محدودیتی در هیچ سطح وجود ندارد مثلاً ممکن است در سطح ممتاز ۶ نفر در سطح عالی ۵ نفر در سطح شایسته تقدیر هم چند نفر انتخاب شوند که این هم یکی دیگر از مزایای مسابقات با شیوه جدید است.

وی درخصوص زمانبندی این دوره از مسابقات گفت: این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های ۶ لغایت ۱۹ مهر‌ماه به میزبانی شهر اصفهان و در سالن ابن‌سینای این شهر در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود. همچنین آیین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸ در مجموعه ابن‌سینای شهر اصفهان برگزار و پس از آن رقابت‌ها از ساعت ۱۵ با برگزاری مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن در این سالن رسماً آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن ادامه داد: مسابقات رشته اذان و دعاخوانی روز یکشنبه ۷ مهرماه آغاز می‌شود و پس از پایان رقابت این دو رشته آیین اختتامیه بخش اول مسابقات از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز ۷ مهرماه برگزار می‌شود. همچنین در این روز مسابقات رشته ترتیل از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و مسابقات رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از صبح روز دوشنبه ۸ مهرماه آغاز و در نوبت بعدازظهر رقابت حافظان رشته حفظ ۲۰ روز هم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این سه رشته از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه ۸ مهرماه برگزار می‌شود.

مقنی گفت: مرحله نهایی رشته حفظ کل قرآن کریم در روز سه‌شنبه ۹ مهرماه در نوبت صبح آغاز و در نوبت بعد از ظهر مسابقات رشته قرائت در مرحله نهایی آغاز می‌شود و ادامه رقابت شرکت‌کنندگان این دو رشته در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه مطابق برنامه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود. آیین اختتامیه مسابقات برادران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه برگزار و به این ترتیب مسابقات برادران خاتمه می‌یابد.

وی درخصوص مسابقات خواهران گفت: مسابقات بخش بانوان از روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه در نوبت بعد از ظهر با برگزاری رقابت شرکت‌کنندگان رشته حفظ ۱۰ جزء آغاز و در ادامه شرکت‌کنندگان رشته‌های ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و رشته قرائت طی روزهای ۱۱ لغایت ۱۹ مهرماه با هم رقابت می‌کنند. آیین اختتامیه مسابقات خواهران از ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۹ مهرماه در سالن ابن سینای شهر اصفهان برگزار و بدین ترتیب چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور