بیانیه بنیاد روایت فتح به مناسبت هفته دفاع مقدس


بیانیه بنیاد  روایت فتح  به مناسبت هفته دفاع مقدس

بنیاد فرهنگی روایت فتح با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، این مجموعه فرهنگی طی بیانیه‌ای با تأکید بر ادامه راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و علمداری حوزه فرهنگ و هنر به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌ سوی قله‌های پیشرفت و عدالتخواهی حرکت خواهد کرد.

مشروح این بیانیه بدین شرح است:

هفته دفاع مقدس همواره یادآور تجدید پیمانی ناگسستنی میان آرمان‌ها و ارزش‌های اعتقادی آحاد ملت مسلمان و انقلابی ایران است و یادآور روزهای سراسر مقاومت و از خودگذشتگی رزمندگان و مردمانی است که همیشه در برابر دشمنان قسم‌خورده خود هم چون سرو مقاوم بودند. هشت سال جنگ تحمیلی آزمونی شگفت و انسان‌ساز بود که چنان هویتی را بیان ملت شریف ایران به ارمغان آورد که هیچگاه نمی‌توان خدشه‌ای بر آن وارد کرد.

اکنون نیز در دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی ایران که نقطه عطفی در دوران پرفروغ ایران اسلامی است، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی بافرمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، منشوری از خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در راستای آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای حضرت مهدی (ارواحنافداه) است اعلام فرمودند. همان‌طور که ایشان در بیانیه گام دوم با اشاره به دوران دفاع مقدس تأکید می‌فرمایند «رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل‌های مستعد و نورانی به‌ویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت ازجمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه‌ که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت؛ صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا به‌ ویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاد که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجن‌زارهای فساد، اخلاق و معنویت را در بخش‌های عمده‌ی عالم منزوی کرده است؛ و اینمعجزه‌ای دیگر از انقلابو نظام اسلامی فعّال و پیشرو است».

بنیاد فرهنگی روایت فتح با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس، اعلام می‌دارد که در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر علمدار پرچم روایت فتحی باشد که به دم مسیحایی و رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و اکنون با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌ سوی قله‌های پیشرفت و عدالتخواهی در حرکت است.

روایت فتحی از مقاومت، ایستادگی، جانفشانی و غیرت مردمانی که در راه ارزش‌های اسلامی پدران، مادران و فرزندان خود را فدا کردند تا از جوشش خون این لاله‌های وطن ایران اسلامی با اقتدار در برابر دشمنان مستکبرش که لحظه لحظه برای تزلزل در ارکان این نظام مقدس تلاش دارند، بایستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر