افراد برای پیگیری قطع یارانه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند


افراد برای پیگیری قطع یارانه به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

بیرجند - ایرنا - خانوارهایی که یارانه مرحله یکصد و سوم برای آنها واریز نشده است در صورت اعتراض با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت به همراه کارت شناسایی معتبر و ارایه شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار و تکمیل فرم، کد رهگیری دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: متقاضیان باید ۴۸ ساعت پس از دریافت کد رهگیری خود برای پیگیری و مشاهده دلایل قطع یارانه به سایت www.yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه و در صورت داشتن اعتراض، درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

عباس رکنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور یارانه فقط از طریق این سامانه امکان‌پذیر است گفت: اکنون ۶ هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در سطح کشور برای این منظور در نظر گرفته شده است و در استان خراسان جنوبی نیز متقاضیان می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: یارانه مرحله یکصد و سوم روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه جاری همزمان با سراسر کشور برای هم‌استانی‌ها واریز و براساس اعلام وزارت متبوع یارانه یک هزار و ۱۹۶ خانوار استان که جزو سه دهک پردرآمد محسوب می‌شوند، قطع شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی کمترین میزان قطع یارانه را در کشور داشته است گفت: خانوارهایی که یارانه این مرحله برای آنها واریز شده است در حال حاضر نیازی به پیگیری وضعیت خود ندارند.

خراسان جنوبی براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ جمعیتی معادل ۷۶۹ هزار نفر دارد که حدود یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

برخی هموطنان پیامکی مبنی بر «یارانه شما قطع گردیده است برای فعال‌سازی آن به سامانه www.yaraneh.site مراجعه کنید» دریافت کرده‌اند که این سامانه جعلی است و مردم باید مراقب کلاهبرداران باشند.

نخستین مرحله از پرداخت یارانه نقدی آذرماه ۱۳۸۹ پرداخت شد و تاکنون یکصد و سه مرحله یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در پایان هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

سخنگوی دولت ۲۷ شهریورماه جاری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

علی ربیعی درباره مبنای شناسایی و حذف گروه‌های پردرآمد گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آئین نامه‌های مربوطه، خانوارهای ایرانی براساس تمام اطلاعات ثبتی همچون مسافرت‌های خارجی، خودروهای شخصی، نوع شغل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف و اطلاعاتی که بر روی کد ملی فرد ثبت شده دهک بندی شده‌اند، یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته‌بندی می‌شوند.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است بوسیله پیامک انجام می‌شود و افراد چنانچه اعتراض داشته‌ باشند باید به دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند.

سخنگوی دولت گفت: پیامک حتما با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد و اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه نوشته شده باشد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی