برچسب سرویس مدارس در بیرجند رونمایی شد


برچسب سرویس مدارس در بیرجند رونمایی شد

بیرجند - ایرنا - برچسب سرویس مدارس برای صحت سنجی اطلاعات خودرو و راننده با حضور شهردار و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بیرجند رونمایی شد.

شهردار بیرجند در کارگاه آموزشی ویژه مدیران شرکت‌ها و رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی و آیین رونمایی از برچسب سرویس مدارس، هدف از برگزاری این کارگاه را در آستانه سال تحصیلی جدید، به منظور بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و آیین نامه و دستورالعمل اجرایی شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، محمدعلی جاوید با اشاره به ضرورت آشنایی با سامانه سپند و استفاده از آن گفت: در راستای ساماندهی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس، سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) با همکاری وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در سال ۹۷ تهیه و طراحی شده است.

وی افزود: بنا به ابلاغیه وزارت کشور، تمامی کاربران در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی اعم از شهرداری، آموزش و پرورش، شرکت‌های حمل و نقل درون شهری، مدارس، رانندگان و اولیای دانش آموزان متقاضی سرویس، باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند هم با تبیین سامانه پایش دانش‌آموزی و مراحل گزینش شرکت‌ها، رانندگان و نحوه گزینش آنها به لزوم استفاده از برچسب ویژه سرویس مدارس تاکید کرد.

یدالله غلام‌پور افزود: برچسب سرویس مدارس شامل کد QR (نوعی بارکد دو بعدی است که می‌تواند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شود و به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و... لینک می‌شود) برای صحت سنجی سرویس مدرسه و اطلاعات خودرو و راننده است.

وی بیان کرد: سرویس‌های مدرسه فاقد این برچسب توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: از مزایای سامانه سپند می توان به افزایش امنیت و ایمنی دانش‌آموزان، ایجاد حس آسودگی خاطر والدین با رصد زمان و مسیر رفت و برگشت فرزند خود در اپلیکیشن سپند، هویت سازی و متمایز کردن رانندگان سرویس مدارس از سایر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، سهولت در ثبت درخواست سرویس مدرسه توسط مدارس و اولیا و تخصیص سرویس به آنها اشاره کرد.

۷۷ نفر از رانندگان سرویس‌های مدارس در این دوره آموزشی شرکت کردند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی