193 مدرسه خراسان جنوبی از خدمات طرح نماد بهره‌مند شدند


193 مدرسه خراسان جنوبی از خدمات طرح نماد بهره‌مند شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) 2 سال متوالی در مدارس شهرستان‌های بیرجند و درمیان اجرا شده است و 6 مدرسه در مرکز استان و 187 مدرسه در شهرستان درمیان از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

حسن تهامی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی که به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد افزود: نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات، برنامه‌ها، آموزش، غربالگری، توانمندسازی و حمایت‌های روحی و روانی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به موقع و موثر است.

وی تصریح کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سه بخش مدرسه محور، خانواده محور و محله محور از طریق مشارکت بین دستگاهی از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این طرح است.

وی گفت: برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح نماد کارکنان ۱۹۷ مدرسه آموزش‌های لازم را در ۳۴ کارگاه تخصصی فراگرفته اند که این آموزش‌ها برای والدین و همتایان در گروه‌های مختلف صورت گرفته است.

تهامی افزود: از سه سال گذشته تاکنون ۷۲ دانش‌آموز معتاد در استان خراسان جنوبی درمان شدند که از این تعداد ۴۰ نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کردند.

وی اظهار داشت: شناسایی و درمان دانش‌آموزان در معرض خطر و معتاد ‌یکی از مهمترین اقدامات در طرح نماد است که متاسفانه ۹۸ درصد والدین دانش‌آموزان شناسایی شده، اعتیاد داشتند.

وی گفت: ۲۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۱۴ دانش‌آموز متوسطه دوم در این مدت مورد شناسایی و درمان قرار گرفتند که بدون شک بخشی از دانش‌آموزان در خطر هنوز شناسایی نشده‌اند.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: به استناد بند پ برنامه ششم توسعه همه شرکت‌ها و مجتمع‌های تجاری، مسکونی و صنعتی مکلفند پیوست حفاظت انتظامی مربوط به ایمنی منازل را رعایت کنند.

محمدعلی جاوید اظهار داشت: براساس این پیوست ساختمان‌های ساخته شده باید ایمنی لازم در ارتباط با ایمنی در مقابل سرقت را داشته باشند که یکی از مهمترین محورهای صدور پروانه خواهد بود.

وی افزود: به مناطق دوگانه شهرداری بیرجند اعلام شده است که هر پروژه‌ای که این طرح را رعایت نکند پلمب شود.

شهردار بیرجند درباره مکان‌های خریداری زباله در شهر گفت: با کمک دادستانی حدود ۶۰ جایگاه در شهر پلمب شد که امیدواریم تا مهلت مقرر به خارج شهر منتقل شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با طرح مدیریت تفکیک زباله در مبدا شرکتی وارد عمل شده که از مناطق شمال شهر عملیات و آموزش‌های لازم را آغاز کرده است و امیدواریم با توجه به ساخت اپلیکیشن توسط این شرکت هرچه زودتر شاهد مدیریت یکپارچه پسماند در سطح شهر باشیم.

جاوید گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید تمام نقاط حادثه‌خیز که به شهرداری اعلام شده جز یک میدان که در حال اجرا است مرتفع شده است.

وی گفت: خط‌کشی معابر منتهی به مدارس، پیاده‌روسازی و نصب تابلو از دیگر اقدامات بوده که برای رنگ‌آمیزی ۳۲۰ میلیون تومان و کلبه مدارس ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار بیرجند درباره ساماندهی سرویس مدارس بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه سپند تاکنون ۱۱۰ دستگاه ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم با همکاری و همراهی مدیران مدارس بتوان گامی موثر برداشت.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات مربوط به سرویس مدارس عدم همکاری مدیران مدرسه برای مشکلات به وجود آمده در سال‌های اخیر است که امید می‌رود با ساماندهی دقیق و هدفمند بتوانیم سال تحصیلی بدون دغدغه‌ای را برای دانش‌آموزان و خانواده آنان فراهم کنیم.

پیگیری طرح ایمنی و پیشگیری از سرقت منازل، ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح نماد و مناطق حادثه خیز در آستانه بازگشایی مدارس از مهمترین مصوبات این نشست بود.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش