تخفیف ٣٠ درصدی شهرداری تهران به تاکسیرانان برای تعویض کاتالیست


تخفیف ٣٠ درصدی شهرداری تهران به تاکسیرانان برای تعویض کاتالیست

تهران- ایرنا- معاون شهردار تهران با اشاره به نقش موثر کاتالیست در کاهش آلودگی هوا از ارائه تخفیف 30 درصدی به تاکسیرانان پایتخت برای تعویض کاتالیست خودروی خود خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی های شهر تهران گفت: آلودگی محیط زیست از جمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده های هوا و همچنین ایجاد پدیده های ثانویه ناشی از آلودگی هوا همچون وارونگی دما هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از تمامی سازوکارها، تکنیک‌ها و ابزارهایی که در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی پاسخگوی نیازها باشد، همواره مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از این ابزارها و تکنیک‌ها، کاربرد مبدل های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها است که بر اساس آن سه ترکیب مضر خروجی از موتور (هیدروکربن‌ها، منوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن) به ترکیبات بی ضرر تبدیل می شوند.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه این همه ساله با شروع مهر ماه، افزایش آلودگی هوا دغدغه شهر تهران می شود گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه در این طرح ٣ هزار تاکسی تعویض کاتالیست می شوند تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد شده تا از این پس تاکسی هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می کنند در صورتی که کاتالیست خودروشان فرسوده باشد و نتوانند استاندارد معاینه فنی را پاس کنند و یا متقاضی معاینه فنی برتر باشند، از این امکان تعویض کاتالیست بهره مند شوند.
معاون شهردار تهران اظهار داشت: ٣٠ درصد از قیمت کاتالیست (۴۰۰ هزار تومان) را شهرداری تهران رایگان پرداخت می کند و در عین حال تاکسیرانان با دریافت معاینه فنی برتر مشمول ٢٠ درصد تخفیف در بهای کل خدمات (صدور پروانه، بیمه، تایید خط...) که در طول سال به تاکسیرانی پرداخت می کند، خواهند شد.

وی در مورد شناور شدن ساعات کار اداری نیز با بیان این که براساس بخشنامه ساعات کار اداری تا ۹ صبح شناور است، در مورد درخواست ایران خودرو دیزل برای حذف فیلتر دوده، گفت: نظر مساعد دولت مبنی بر فروش خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

پورسیدآقایی گفت: ما از شرکت تولید کننده کاتالیست تاکسی‌هایمان سوال پرسیدیم که چرا در مورد خودروهای دیزلی کاری نمی‌کنید و آنها عنوان داشتند که هیچ قراردادی با ما بسته نشده و از ما نخواستند که در راستای کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی کاری کنیم. این هوا را خودمان و فرزندان‌مان استنشاق می‌کنیم و نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، هوای پاک را نادیده بگیریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش شرکت‌ کنترل کیفیت هوا در مورد وجود گوگرد در بنزین تهران گفت: شرکت کنترل کیفیت هوا نمونه‌گیری‌هایی را از برخی پمپ بنزین‌ها انجام داده و براساس آن نمونه‌ها، اعلام کرده است که وضعیت بنزین مناسب نیست، اما شرکت نفت اعلام کرد که این نمونه‌ها برای فصل بهار و نه تابستان است و الان هم این مشکل برطرف شده است و شرکت کنترل کیفیت هوا در حال اخذ نمونه گیری‌های بیشتر است تا متوجه شویم که بنزین براساس استاندارد است یا نه؟

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک