طلاب به تأسی از امیرالمومنین(ع)، مساجد را پایگاه تبلیغ دین قرار دهند


طلاب به تأسی از امیرالمومنین(ع)، مساجد را پایگاه تبلیغ دین قرار دهند

حجت‌الاسلام تقوایی با اشاره به نقش مساجد در دفاع مقدس و مبارزه با تهاجم فرهنگی، گفت: طلاب با تاسی به امیرمومنان(ع) که مسجد کوفه را پایگاه فعالیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی خود قرار داده بودند، مساجد را پایگاه اصلی تبلیغ دین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا تقوایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه عظیم مسجد در آیات قرآن کریم، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) نیز توصیه ویژه ای درباره جایگاه ارزشمند مساجد داشته اند.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تهران تصریح کرد: طلابی که امروز در حوزه علمیه امام رضا (ع) یا سایر حوزه های علمیه جهان تشیع معمم می شوند، باید به تأسی از امیرالمومنین علی (ع) که مسجد کوفه را پایگاه تمام فعالیت های دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی خود قرار داده بودند، مساجد را پایگاه اصلی تبلیغ دین قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی برآمده از مساجد است، اظهار کرد: مساجد در تمام مراحل و رویدادهای انقلاب اسلامی مانند دفاع مقدس، مقابله با فتنه 88 و مبارزه با تهاجم فرهنگی مهمترین نقش را ایفا کرده اند.

تقوایی اضافه کرد: هر جامعه ای که مسجد را کانون فعالیت های خود قرار دهد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موفق بوده است، واقعیتی که ما در دهه های 50 و 60 به وضوح در کشورمان مشاهده کردیم.

تقوایی تصریح کرد: توصیه تمام استادان حوزه های علمیه به طلاب این است که در کنار تمام فعالیت های تبلیغی و علمی، مساجد را محور قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این موضوع که دشمنان اقدام به تخریب مساجد در کشورهای مختلف اسلامی می کنند، همین جایگاه حیاتی و اساسی مساجد است؛ بنابراین هر چقدر مساجد تقویت شوند، دشمن در تحقق اهداف خود ناکام خواهد ماند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران