ساخت اولین دانشکده اسلامی وقف مالزی به همت مسجد شهر «کوتا کینابالو»


ساخت اولین دانشکده اسلامی وقف مالزی به همت مسجد شهر «کوتا کینابالو»

مسجد شهر «کوتا کینابالو» مالزی با همکاری بنیاد صندوق رفاه مسلمانان اولین دانشکده اسلامی وقف در این کشور را تاسیس می‌کند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «malaymail»،مسجد شهر «کوتا کینابالو» مالزی با همکاری بنیاد صندوق رفاه مسلمانان یک دانشکده اسلامی را از طریق تفاهم نامه منعقد شده، تاسیس می کنند.

«داتوک عبدالجمال تون ساکاران»،رئیس مسجد «کوتا کینابالو» اعلام کرد: تاسیس این دانشکده اسلامی در راستای طرح های مدیریتی مسجد است.

به گفته وی، این مسجد 19 سال پیش با هدف آشنایی با معارف اسلامی تاسیس شد.

ساکاران افزود: «مسجد کوتا کینابالو با تاسیس این دانشکده اسلامی ، آموزش اسلامی را ارتقا می دهد و دستیابی به معارف اسلامی تا سطح دیپلم و بالاتر از آن را امکان پذیر می کند.»

تفاهم نامه برای ساخت این دانشکده اسلامی به امضای «فخرالله ماوردی»،مشاور و بنیانگذار موسسه صندوق رفاه مسلمانان رسید.

به گفته ماوردی، امضای این تفاهم نامه یکی از سه موضوعی بود که موسسه صندوق رفاه مسلمانان در همکاری با مسجد کوتا کینابالو بر روی آن تاکید داشت.

وی تصریح کرد: «برنامه ریزی برای تاسیس یک دانشکده اسلامی در راستای طرح توسعه آموزش حمایت شده از سوی صندوق رفاه مسلمانان از زمان تاسیس آن در سال 2014 میلادی بوده است.»

مشاور و بنیانگذار موسسه صندوق رفاه مسلمانان همچنین گفت: «این دانشکده اسلامی اولین دانشکده «وقف» است که در کشور مالزی ساخته می شود.»

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان