346 نفر در چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می کنند


346 نفر در چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می کنند

تهران- ایرنا- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شنبه آینده با حضور 346 شرکت کننده راه یافته به این مرحله در اصفهان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، افزود: در این دوره از مسابقات که با هدف رشد و شکوفایی هرچه بیشتر برگزار خواهد شد، ۱۳۶ نفر از برداران راه یافته در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، هم خوانی، هم سرائی، دعا خوانی و سه رشته معارفی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، در رشته هم خوانی برادران از ۷۸ نفر در قالب ۱۳ گروه شش نفره مقدماتی، ۴۸ نفر در قالب هشت گروه شش نفره به مسابقات سراسری راه یافتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در رشته دعا خوانی برادران نیز از ۲۵ نفر شرکت کننده در دور مقدماتی ۹ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی اظهار داشت: از راه یافتگان در بخش خواهران نیز از ۴۰۵ شرکت کننده دور مقدماتی که در استان قم برگزار شد، ۹۰ نفر به مسابقات سراسری برای رقابت با یکدیگر به این مرحله راه یافتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با تلاش دست اندرکاران مسائل قرآنی در بخش های معارفی شاهد رشد این رشته هستیم، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اصفهان، نمایشگاه کتابت خوشنویسی قرآنی، محافل قرآنی، نمایشگاه مفاهیم و معارف قرآن کریم در قالب هنر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: به منظور قدردانی از زحمات عزیزان شرکت کننده در پایان رقابت ها به نفرات منتخب و ممتاز جوائز نفیسی اهدا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است