عکس‌های کم‌تر دیده شده از سنگرهای تهران به نمایش درمی‌آید


عکس‌های کم‌تر دیده شده از سنگرهای تهران به نمایش درمی‌آید

تهران-ایرنا- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از عکس‌های کم‌تر دیده شده از وجوه دفاع مقدس در زندگی پایتخت را با عنوان «سنگرهای تهران» برپا می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان ۲۴ برنامه با عنوان «کربلا جاری است» به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس از مجموعه آثار عکاسان دفاع مقدس با عنوان «دفاع مقدس» و نمایشگاه عکس‌های مریم کاظم‌زاده اولین زن عکاس و خبرنگار جنگ با عنوان «خبرنگار جنگی» را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

سعید اوحدی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «مهر آیین» با تجلیل از هفت خانواده شهید شاخص سپاه و ارتش دفاع مقدس و برنامه «یاد یاران» به صورت ترکیبی در میدان آیینی امام حسین(ع) و بوستان آزادگان گفت: در این برنامه ۵۰ غرفه با موضوع‌های فرهنگی، هنری، کودک و نوجوان و... برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین اجرای رزم نمایش، برپایی نمایشگاه ادوات جنگی، برپایی غرفه‌های بیمارستان صحرایی از دیگر بخش‌های این برنامه با مشارکت نواحی بسیج است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: یک اتوبوس کتابگرد با عنوان «کتابگرد ایستادگی» برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان به صورت سیار در سطح شهر و مدارس پایتخت اجرا می‌کند.

اوحدی با اشاره به برگزاری مراسم «شب‌های پر ستاره» در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مدت ۶ شب افزود: این برنامه شامل روایتگری از زندگی شهدا و مدیحه‌سرایی مداحان برجسته است.

وی گفت: در هفته دفاع مقدس از رویش‌های حوزه موسیقی، کتاب و روایتگری دفاع مقدس در برنامه «فصل رویش» تجلیل می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های حوزه ادبیات اظهارداشت: مجموعه نشست‌های رونمایی و نقد و بررسی از کتاب‌های برگزیده دفاع مقدس و ادبیات پایداری، رمان و مجموعه داستان‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ۱۰ شب شعر با حضور شاعران به‌نام حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس با عنوان «غزل سرخ» در فرهنگسراهای منتخب برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین برنامه «کتاب پارک» با برپایی ۳۰ پاتوق ویژه کتاب‌های شاخص دفاع مقدس در بوستان‌های منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.

اوحدی با اشاره به اجرای تئاتر «شین» به کارگردانی حسن همتی به مناسبت ماه محرم و هفته دفاع مقدس و نمایش میدانی «حرمان» در پردیس تئاتر تهران گفت: همچنین ۱۰ اجرا از نمایش‌های میدانی «تصادف» و «گوشت را زمین بگذار» در فرهنگسرای منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: پرده‌خوانی با عنوان «نقل دلدادگی» با اجرای ۴۴ روایتگری داستان‌هایی از پیروزی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سطح مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

اوحدی با اشاره به تولید محصولات فرهنگی با موضوع شهادت، دفاع مقدس و ایثار اظهارداشت: مجموعه برنامه‌هایی در قالب کلیپ، موشن گرافی، انیمیشن و... با هدف آشناکردن مخاطبان با سبک زندگی مردانی که حماسه آفریدند تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی گفت: همچنین قطعه موسیقی با عنوان «همسنگر» با آهنگسازی و تنظیم بابک زرین و خوانندگی مانی رهنما توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری تولید می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نشست و کارگاه «اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» افزود: کمیسیون‌های تخصصی سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با یاد شهید محمدالدره با میزبانی ۵۰ دانشجوی ایرانی و خارجی نخبه در حوزه مقاوت اسلامی فلسطین برگزار می‌شود.

اوحدی، تکریم و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس را از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت است و می‌توان جوانان را با شهدا، زندگی و راه آنان آشنا کرد.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج