رییس شورای تهران:‌ قراردادهای نگه‌داشت شهر باید شفاف باشد


رییس شورای تهران:‌ قراردادهای نگه‌داشت شهر باید شفاف باشد

تهران - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر نگه‌داشت شهر متوسط است گفت: قراردادهای نگه‌داشت شهر باید شفاف باشد.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان یکصد و شصت و ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره نگه‌داشت شهر افزود: من نمی‌گویم نگه‌داشت شهر ضعیف است، موضوعی که وجود دارد بحث شفافیت قراردادهای مربوط به نگه‌داشت شهری است.

وی گفت: باید قراردادهای نگه‌داشت شهر دقیق‌تر مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه امروز شاهد این هستیم که هم برون‌سپاری شده و پول به پیمانکار می‌دهیم و هم نیروهای شهرداری سر جایش خودشان مانده‌اند.

شهرداری به دنبال رونق ساخت و ساز
هاشمی درباره جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران هم گفت: بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ انقباضی بسته شده و هر ماهه گزارش عملکرد بودجه شهرداری به شورا می‌آید و در جلسه قبلی وقتی گزارش بودجه خوانده شد برخی از اعضا نگرانی‌ها را مطرح کردند و اعلام شد درآمد شهرداری به اندازه بودجه نیست.
وی افزود: به همین منظور در جلسه هم‌اندیشی امروز این موضوع به شهردار تهران تذکر داده شد.
رییس شورای شهر تهران گفت: همچنین اعضا نظرشان این بود که باید هزینه شهرداری کاهش یابد.
وی گفت موضوع کاهش هزینه ها، هم با توجه به مشکلات کلی کشور به شهردار تهران تذکر داده شده است.
هاشمی تاکید کرد: حدود یازده هزار میلیارد تومان فیش عوارض صادر شده اما تنها یک سوم از این میزان فیش‌ها را پرداخت کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در جلسه امروز و پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران، آقای حناچی اعلام کرد که در مجموعه شهرداری اقداماتی در دستور کار قرار دارد تا ساخت و ساز رونق پیدا کند.
هاشمی در ادامه درباره بازدیدهای صورت گرفته از سازمان های شهرداری تهران گفت: برخی از بازدیدها سرزده و برخی هم با برنامه ریزی است.
وی تاکید کرد: بازدیدهای سرزده تأثیرگذاری بیشتری نسبه به بازدید های برنامه ریزی شده دارد.

موضوع پارک چیتگر به کمیسیون محیط زیست شورا ارجاع شد
رییس شورای شهر تهران درباره جنگل چیتگر گفت: ما بعد از بازدید از بوستان چیتگر، موضوع را به کمیسیون محیط زیست ارجاع کردیم.
وی افزود: آبفا گفته است که حاضر است آب چیتگر را وصل کند، بشرطی که ماهانه حق آب پرداخت شود و بدهی‌ها هم تقسیم شده و پرداخت شود.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان