برگزاری مراسم عزاداری شهادت سید الساجدین (علیه السلام) در لاهه هلند


برگزاری مراسم عزاداری شهادت سید الساجدین (علیه السلام) در لاهه هلند

موسسه فرهنگی الکوثر مجلس عزاداری را به مناسبت سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(علیه السلام) در لاهه هلند برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، کمیته مراسم ها و مناسبت های دینی موسسه فرهنگی الکوثر با همکاری کمیته بانوان این موسسه مجلس عزاداری را به مناسبت سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(علیه السلام) ساعت 19 روز شنبه ( ششم مهر 1398 مطابق با 28 سپتامبر 2019 میلادی) در ساختمان این موسسه برگزار می کند.

این مراسم عزاداری با حضور شخصیت های اسلامی و اقلیت های مسلمان هلند برگزار می شود.

در این مراسم حجت الاسلام سید «جلال موسوی» درباره شخصیت و سیره و زندگی امام سجاد(علیه السلام) و چگونگی شهادت این امام بزرگوار سخنرانی می کند و سید «محمد الشرع» در رثای این امام همام به نوحه سرایی و مرثیه سرایی اقدام می کند.

گفتنی است، امام سجاد(علیه السلام) چهارمین امام شیعیان در پنجم شعبان 38 هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. آغاز امامت ایشان با شهادت امام حسین(علیه السلام) در عاشورای سال 61 قمری شروع شد، امام سجاد(علیه السلام) به مدت 35 سال امامت کرد.

امام سجاد به دستور ولید بن عبدالملک با سم به شهادت رسید. مدفن این بزرگوار در قبرستان بقیع کنار عمویش امام حسن مجتبی(علیه السلام) و امام محمد باقر (علیه السلام) و امام جعفر صادق(علیه السلام) قرار دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی