تجمیع مسجد، کلیسا و کنیسه در پروژه «خانه ابراهیمی»


تجمیع مسجد، کلیسا و کنیسه در پروژه «خانه ابراهیمی»

ساخت پروژه‌ تاریخی «خانه ابراهیمی» با تجمیع کلیسا، مسجد و کنیسه در یک مکان و با هدف پیوند بیشتر میان پیروان اسلام، مسیحیت و یهودیت در ابوظبی آغاز شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «forums.catholic»، ساخت پروژه تاریخی جدید با تجمیع کلیسا، مسجد و کنیسه در یک مکان در ابوظبی آغاز شده است.

این پروژه تحت عنوان «خانه ابراهیمی» تا سال 2022 میلادی تکمیل می شود.

این نهاد جدید قادر به ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه تحقق اهداف «سند برادری بشر برای صلح جهانی و زندگی مشترک» است که به امضای «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان و «احمد الطیب» امام جماعت الازهر رسید.

این سند در جریان بازدید پاپ از ابوظبی در فوریه سال جاری میلادی امضا شد.

در پی جلسه تحلیف کمیته عالی در واتیکان در اوایل ماه جاری، گردهمایی نیویورک دومین باری بود که کمیته عالی در طول دو هفته تشکیل جلسه داد.

کاردینال «پیترو پارولین»،وزیر خارجه واتیکان در اوایل سال جاری میلادی گفت: بهبود روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده و خواهد بود.

در همین راستا پاپ فرانسیس برای شرکت در کنفرانس گفتگوهای میان مذهبی که با حمایت شورای اسلامی شیوخ واقع در امارات برگزار شده بود، به ابوظبی رفت.

در این سفر «سند برادری بشر برای صلح جهانی و زندگی مشترک» امضا شد که اولین نتیجه عملی آن ساخت نهاد خانه ابراهیمی در ابوظبی برای پیوند بیشتر میان اسلام، مسیحیت و یهودیت است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز