مطالبه‌گری دستگاه قضا درباره آسیب‌ اجتماعی افزایش می‌یابد


مطالبه‌گری دستگاه قضا درباره آسیب‌ اجتماعی افزایش می‌یابد

بیرجند - ایرنا - رئیس‌ کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مطالبه‌گری دستگاه قضا در ارتباط با مسئولیت‌هایی که برای آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی محول شده است، افزایش می یابد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی که به ریاست وی برگزار شد افزود: با توجه به اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را شخصا اداره خواهم کرد، مدیران کل هم برای شرکت در این شورا تلاش کنند.

وی اظهار داشت: زمان برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم در برنامه‌ای زمانبندی اول هر سال اعلام خواهد شد تا مدیران برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند اما اگر به هر دلیل موقعیت حضور نبود نماینده دارای اختیار و مسلط به شورا حضور یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مصوبات شورا به صورت مکرر پیگیری شود و به دقیقه ۹۰ واگذار نشود، اگر برای تسهیل امور به تشکیل کارگروه‌های تخصصی نیاز باشد کارگروه مورد نظر تشکیل و نتایج به شورا اعلام شود.

وی در ارتباط با طرح پیشگیری از سرقت منازل به عنوان یکی از مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم افزود: راهکارهای اجرایی این طرح توسط شهرداری و دستگاه‌های ذیربط آماده شود.

حمیدی گفت: طرحی آماده شود که اجرایی باشد نه اینکه بایگانی شود تا بتوان تا حد قابل ملاحظه از این آسیب پیشگیری کرد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس همه دست در دست هم دهیم تا مشکلاتی که در سنوات قبلی وجود داشته است به حداقل برسد.

وی بیان کرد: سرویس مدارس ضرورتی است که باید مدیریت شود و در ارتباط با طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، آموزش به عنوان اصلی‌ترین ابزار این طرح در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: وضعیت جرایم در استان نگران کننده نیست اما پرونده‌های مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی نسبت به استان های دیگر پررنگ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت طلاق در استان نگران کننده و اعلام اینکه ۳۵ درصد پرونده‌ها مربوط به طلاق است، گزافه نیست.

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط با یک برنامه زمان‌بندی دقیق باید این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهند و گرنه رسیدگی به اختلافات خانوادگی و طلاق در آینده فایده‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: آموزش یکی از مهمترین راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در این مورد مهم آموزش‌های مربوط به قبل و بعد ازدواج مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک اهمیت اجتماعی مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد گفت: هر گونه اقدام در این زمینه نوعی سرمایه‌گذاری است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه بعد ۴۰ سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با شدت و ضعف متفاوت در کشور وجود دارد که پسندیده نظام اسلامی نیست.

وی ادامه داد: با فرهنگ غنی و پشت سر گذاشتن موقعیت‌های فاخر همچون دفاع مقدس با آن همه ایثار و شهادت، نارسایی های موجود باید مرتفع شود و این فرهنگ غنی وظیفه را بر دوش مسئولان سنگین‌تر می‌کند.

حمیدی با بیان اینکه مسئولان در بیان برخی آمار مربوط به اقدامات پیشگیری اقدام کنند اظهار داشت: نه تنها بیان این اقدامات مشکلی ندارد بلکه باعث ایجاد امید خواهد شد.

پیگیری طرح ایمنی و پیشگیری از سرقت منازل، ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح نماد و مناطق حادثه خیز در آستانه بازگشایی مدارس از مهمترین مصوبات این نشست بود.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403