گسترش فعالیت های فرهنگی راهکار مهم در مبارزه با اعتیاد است


گسترش فعالیت های فرهنگی راهکار مهم در مبارزه با اعتیاد است

مهر نوشت: معاون استاندار آذربایجان شرقی گسترش فعالیت های فرهنگی را یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دانست.

داود گرشاسبی، ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نسل جوان کشور ابراز داشت: دشمنان از همه جهات در تلاش برای وارد کردن آسیب به کشور و به خصوص جوانان هستند که گسترش اعتیاد و مواد مخدر یکی از این عرصه هاست.

وی گفت: هدف اصلی دشمنان بازدارندگی کشور از پیشرفت و توسعه و القای ناامیدی در جوانان می باشد که بنیان خانواده و جوانان را هدف قرار داده است.

فرماندار ویژه مرند همچنین بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی در جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر، کار فرهنگی است که از این طریق باید مردم به ‌ویژه خانواده‌ها را از مضرات فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر آگاه کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی بسترسازی مناسب برای جوانان درسایر حوزه های فعالیتی، توانمندسازی افراد در مهارت‌های شغلی، ترویج فرهنگ و تربیت اسلامی و همچنین نقش و رسالت خطیر خبرنگاران در رشد، اطلاع رسانی و ارائه برنامه‌های پیشگیرانه از طریق رسانه‌ها را از راهکارهای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

گرشاسبی افزود: باید از تمام ظرفیت شهرستان در جهت پیشگیری از مواد مخدر استفاده کنیم که دستگاه های آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اصحاب رسانه، روحانیون می توانند در پیشگیری موثر واقع شوند.

فرماندار ویژه مرند نسبت به عادی شدن برخی آسیب های اجتماعی در جامعه هشدار داد و گفت: ما به برخی آسیب های اجتماعی عادت کرده ایم و نگاه عادی به موضوع داریم که باید نگرش خود را به این پدیده شوم و آسیب اجتماعی که آینده جامعه را تخریب می کند تغییر دهیم.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر مسئولان در قبال جوانان تاکید کرد: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی وارد عمل شده و در راستای عملی کردن مصوبات این جلسه تلاش کنند.

46

کد خبر 1302254

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا