جزئیات دفاعیات متهمان پرونده «حافظ» و «خوشه طلایی مهر ماندگار»


جزئیات دفاعیات متهمان پرونده «حافظ» و «خوشه طلایی مهر ماندگار»

رکنا : پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز «حافظ» و شرکت کشاورزی «خوشه طلایی مهر ماندگار» در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

به گزارش رکنا، در ابتدای جلسه قاضی صلواتی عنوان کرد: پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز حافظ است و اتهام آنان فساد اقتصادی و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور است.

سپس وی از محمدحسین کریم‌زاده که روز گذشته دفاعیاتش را به طور ناقص انجام داده بود خواست تا در جایگاه متهم قرار گیرد و دفاعیات خودش را تکمیل کند.

صلواتی گفت: اگر چیزی از دفاعیاتتان مانده بفرمایید.

کریم‌زاده گفت: خیر، چیزی ندارم.

با اطمینان به آقایان وارد شرکت شدم

اتهامات را نمی‌پذیرم چون مرتکب خلافی نشده‌ام

سپس قاضی صلواتی از دیگر متهم به نام عباس شکربیگی فرزند سیدکاظم و بازنشسته خواست که در جایگاه متهم قرار گیرد.

در ادامه شکربیگی با قرار گرفتن در جایگاه متهم گفت: اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که شرکت به صورت قانونی تاسیس شده است و ادامه فعالیت داده حتی انتقال سند نیز با هماهنگی ناظر و بالادستان انجام شده است. من با اطمینان به آقایان وارد شرکت شدم. حدود پنج سال قبل از بازنشستگی با موسسات شرکت گفت‌وگویی داشتم و با اعتمادی که به آنها کردم ۲۰ میلیون تومان سهام شرکت را خریداری کردم و صرفا به عنوان عضو هیات مدیره و به ویژه دخل تصرف در آنجا حضور پیدا کردم. پذیرش اتهام اخلال در نظام بانکی و اقتصادی کشور برایم غیرقابل پذیرش و سنگین است. من این اتهامات را نمی‌پذیرم چون مرتکب خلافی نشده‌ام.

وی ادامه داد: اواخر سال ۹۵ تا ابتدای سال ۹۶ در بیمارستان بستری بودم و هیچگونه ارتباطی با شرکت نداشتم. از محضر دادگاه استدعا دارم که تحقیق کارشناسی را نسبت به این امر به عمل بیاورید و برایم حکم برائت صادر کنید.

قاضی صلواتی گفت: شما در شرکت مسئولیت داشتید.

متهم پاسخ داد: بله، از برج ۴ در شرکت بودم.

سپس قاضی ادامه داد: شما سهامدار هستید.

وی گفت: بله هستم.

از مراودات بانکی اطلاعی ندارم

صلواتی افزود: واگذاری سهام به صورت غیرقانونی بوده. چه توضیحی دارید؟

متهم گفت: من از مراودات بانکی اطلاعی ندارم و تخصصی ندارم که بخواهم پاسخی بدهم. از شما می‌خواهم که از وکلایم در این مورد سوال بفرمایید.

نه حقوق، نه پاداش و نه هیچ دخالتی نداشتم

پس از پایان یافتن دفاعیات شکربیگی، قاضی صلواتی از علی عزیزیان دیگر متهم پرونده خواست در جایگاه قرار گیرد.

قاضی صلواتی به وی گفت: اتهام شما مشارکت در اخلال در نظام بانکی و پولی کشور و حیف و میل اموال عمومی است.

عزیزیان گفت: من ۵۰ سال سن دارم، سوادی هم ندارم. ۳۸ سال زندگی با شهامت داشته‌ام. آشنایی نیز با نظام بانکی ندارم. از گذشته با موسسان شرکت آشنایی داشتم و در بانکی که آنان بودند حساب داشتم. با من صحبت کردند و سال ۹۳ با اطمینانی که به آنان پیدا کردم ۱۰۰ میلیون به آنها دادم و سهام خریدم و تا سال ۹۸ نه مسئولیت، نه حقوق، نه پاداش و نه هیچ دخالتی نداشتم. حسابم در بانک موجود است.

وی ادامه داد: سال ۹۳، ۳۰۰ میلیون تومان وام با سود ۲۷ درصد از شرکت دریافت کردم و سر موقع نیز آنها را تسویه کردم و جمعا ۴۳۲ میلیون تومان بازگرداندم. سال ۹۵ نیز خود شرکت به واسطه خوش‌حسابی که داشتم ۲۵۰ میلیون تومان با سود ۲۵ درصد تسهیلات داد و تا زمانی که شرکت بسته شود اقساط آن را پرداخت کردم اما بعد که شرکت بسته شد، نمی‌دانم قسط‌ها را به کجا بپردازم. تاکنون ۳۶۰ میلیون تومان پرداخت کردم و ۱۲۰ میلیون تومان دیگر باقی مانده است.

نمی‌دانم کار هیات مدیره چیست

قاضی صلواتی گفت: یعنی شما الان می‌خواهید بدهی‌تان را پرداخت کنید؟

عزیزیان گفت: بله، اگر جایی باشد، پرداخت می‌کنم.

صلواتی ادامه داد: شماره حساب امانی دادگاه را بگیرید و اقساط خود را به آنجا بپردازید.

عزیزیان ادامه داد: زندگی ساده‌ای داشتم. من نمی‌دانم کار هیات مدیره چیست. به آقایان اعتماد کردم و ۱۰۰ میلیون سهام خریداری کردم. هیچ‌کاره بودم. با این خوش‌حسابی اگر از بانک ملت وام می‌خواستم ۲۰ میلیارد تومان به من وام می‌دادند اما از این شرکت دریافت کردم.

در شرکت هیچ‌کاره بودم

پس از اتمام دفاعیات عزیزیان، قاضی صلواتی از دیگر متهم پرونده محمدجواد امامی خواست تا در جایگاه متهم قرار بگیرد.

امامی گفت: به من اتهام حیف و میل اموال مردم زده شده است. من در شرکت هیچ‌کاره بودم و به عنوان منابع انسانی جذب شدم و ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردم و جایگاه یک آدم عادی را داشتم و سپرده‌ای هم جذب نکردم.

از دادگاه می‌خواهم که حکم برائتم را صادر کنید

وی ادامه داد: تا سال ۹۳ شرکت ۳۷ پرسنل داشت با حقوق مصوب وزارت کار اما بعدها حقوق ۷۰ نفر افزایش پیدا کرد؛ شاید این حیف و میل اموال مردم باشد. اگر هم در هیات مدیره حضور داشتم به واسطه روابط دوستی و فامیلی هیچگونه مسئولیتی نداشتم با ۱۵ میلیونی که داشتم ۳ درصد سهام خریدم. هیچگونه بدهی هم ندارم و از دادگاه می‌خواهم که حکم برائتم را صادر کنید.

قاضی صلواتی خطاب به وی گفت: شما در انتقال سهام چه نقشی داشتید؟

امامی گفت: هیچ نقشی نداشتم.

قاضی صلواتی گفت: شما در انتقال سهام نقش داشتید. آیا تحقیق کرده بودید که آیا قانونی است یا غیرقانونی؟

متهم پاسخ داد: من مانند سایر اعضا کار کردم. هیچگونه مسئولیتی در هیات مدیره نداشتم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا