مبتلایان به این بیماری معاف دائم از خدمت هستند


مبتلایان به این بیماری معاف دائم از خدمت هستند

درباره معافیت سربازی مشمولانی که سل پوستی دارند، بیشتر بدانید.

اتاق خبر 24:

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که دچار بیماری سل‌های پوستی هستند، درباره قرارگرفتن در شمول معافیت سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، آن دسته از مشمولان خدمت وظیفه‌ای که سل‌های پوستی دارند، معاف دائم از خدمت هستند.

گفتنی است؛ مشمولان برای انجام اقدامات اولیه و ارائه تقاضای معافیت پزشکی، باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و اخذ دفترچه راهنما و تکمیل اوراق مربوط به معافیت پزشکی، مراجعه به پزشکان معاین اولیه، انجام واکسیناسیون و تحویل مدارک تکمیل شده به دفاتر مربوط. اقدامات لازم را انجام دهند و فرد مشمول وظیفه‌ای که تقاضای معافیت پزشکی دارد، تا طرح پرونده در شورای پزشکی نمی‌تواند در خلال رسیدگی انصراف دهد. مگر اینکه قبل از طرح پرونده مشمول در شورا، یاد شده شرایط معافیت‌های دیگر را داشته باشد.

علاوه بر این اگر فرد مشمول وظیفه‌ای در شورای پزشکی معاف شناخته نشود، در راستای ماده ۴۲ مکرر قانون میتوانند به رای شورای پزشکی و یا به نظریه تخصصی اعتراض کنند و اظهارنظر در مورد معافیت پزشکی فرد مشمول وظیفه توسط شورای پزشکی صورت می‌گیرد و اگر مشمولان به رای شورای پزشکی اعتراض داشته باشند، ثبت درخواست اعتراض ازطریق دفاتر پلیس +۱۰ صورت می‌گیرد و پرونده وی در شورای عالی پزشکی مطرح خواهد شد.

البته مشمولان در نظر داشته باشند که مطابق تبصره، مشمولان یک هفته پس از ثبت رای به مدت ۱۰ روز حق ثبت اعتراض به رای شورای پزشکی را دارند و چنانچه پس از معرفی مشمول به بیمارستان و طرح پرونده در شورا او سرباز شناخته شود، مشمولان باز هم می‌توانند به رای شورا اعتراض کنند و در این صورت نیز، پرونده به شورای عالی پزشکی فرستاده خواهد شد.

همچنین؛ مشمولان به رای شورای عالی پزشکی نمی‌توانند اعتراض کنند، چراکه رای شورای عالی پزشکی قطعی و لازم‌الاجراست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر