وظیفه فدرال رزرو جلوگیری از رکود اقتصادی نیست


وظیفه فدرال رزرو جلوگیری از رکود اقتصادی نیست

سرمایه گذار معروف آمریکایی با نقد اقدام فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره گفت: وظیفه فدرال رزرو جلوگیری از بروز رکود اقتصادی با کاهش نرخ بهره نیست بلکه باید با کنترل تورم، اشتغال ایجاد کند.

هاوارد مارکس، میلیاردر و سرمایه‌گذار معروف و رییس اوک‌تری کپیتال، به سی‌ان‌بی‌سی با انتقاد از اقدام اخیر فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در آمریکا گفت: این کار فدرال‌رزرو نیست که با کاهش نرخ بهره از رکود اقتصادی جلوگیری کند. معمولا نقش فدرال‌رزرو کنترل تورم و ایجاد اشتغال بوده است. اما جلوگیری از رکود اقتصادی بعدی، کار بانک مرکزی نیست، با این حال این روزها به هدف اصلی آن تبدیل شده است.

او اضافه کرد: مشکل کنونی اقتصاد، آسیب‌هایی است که عوامل خارجی نظیر جنگ تجاری و برگزیت به تولید آمریکا وارد کرده‌اند.

او گفت: اگر هدف شما این باشد که مطمئن شوید امسال و سال آینده شاهد رکود نخواهیم بود، آنوقت است که نرخ بهره را کاهش می دهید.

این اقتصاددان ادامه داد: اما اقتصاد آمریکا وضعیت بدی ندارد و نیازی به کاهش نرخ بهره نیست. ۱۰ سال پیش فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش داد تا اقتصاد را از رکود بیرون بکشد، حالا ۱۰ سال بعد از این اتفاق شما نرخ بهره را کاهش می‌دهید که بلندترین توالی رشد اقتصادی آمریکا در تاریخ را افزایش دهید، من این هدف شما را به چالش می‌کشم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403